Programa şcolară pentru clasa pregătitoare
Actuala programă intenţionează să aşeze în centrul preocupărilor cadrului didactic (şi ale părinţilor) dezvoltarea capacităţii copilului de a-şi comunica propriile idei, opinii, gânduri şi sentimente, într-un mod accesibil.
Programa şcolară la limba română pentru clasa pregătitoare supusă dezbaterii publice de Ministerul Educaţiei prevede receptarea de mesaje orale în contexte de comunicare variate, exprimarea de mesaje orale în diverse situaţii de comunicare, receptarea unei varietăţi de mesaje scrise, redactarea de mesaje diverse, într-o varietate de situaţii de comunicare. "Actuala programă intenţionează să aşeze în centrul preocupărilor cadrului didactic (şi ale părinţilor) dezvoltarea capacităţii copilului de a-şi comunica propriile idei, opinii, gânduri şi sentimente, într-un mod accesibil. Se urmăreşte apropierea copiilor de lumea cărţilor, de mijloacele de informare şi, nu în ultimul rând, de ceilalţi copii", precizează un comunicat al Ministerului Educaţiei. Nu se dau note Ministerul Educaţiei precizează că în clasa pregătitoare nu sunt evaluări şi nu se dau note, scopul acestei clase fiind, în esenţă, să pregătească copiii pentru clasa I. Astfel, se vor urmări actul de vorbire (a saluta, a se prezenta cuiva şi a prezenta pe cineva, a identifica un obiect, o persoană, a cere şi a da informaţii, a formula o idee, a formula o solicitare), elemente de construcţia comunicării (literele mari de tipar, literele Q, X, W, litere mici de tipar), sunete specifice limbii materne, simboluri uzuale din universul apropiat (metrou, intrare, ieşire, spital, trecere de pietoni etc.), simboluri neconvenţionale folosite în exprimarea scrisă, selectarea unei imagini dintr-un set, pentru a indica despre ce este vorba în mesajul audiat, realizarea unui desen pentru a indica despre ce este vorba în mesajul audiat, selectarea unui cuvânt dintr-un set de cuvinte/expresii spuse, pentru a indica despre ce este vorba în mesaj.