Programul „Masa Bucuriei” se amplifică
Pornind de la o voinţă comună, aceea de a interveni pentru sprijinirea categoriilor sociale defavorizate, PATRIARHIA ROMÂNĂ şi CARREFOUR ROMÂNIA SA au decis să extindă Programul „Masa Bucuriei”, program care constituie astăzi o necesitate socială practică şi are o semnificaţie spirituală profundă, inspirată din Evanghelia iubirii lui Hristos pentru toţi oamenii, dar mai ales pentru cei aflaţi în dificultate.
După ce parteneriatul dintre părţile menţionate mai sus s‑a derulat, într‑o primă fază, la nivelul Arhiepiscopiei Bucureștilor, partenerii au considerat că este posibilă și necesară extinderea acestuia la nivelul întregii țării, urmând să fie implicate toate magazinele de tip supermarket și hipermarket din rețeaua CARREFOUR.
Întrucât fapta bună, izvorâtă din iubire milostivă şi dezinteresată, poartă în ea o lumină spirituală şi devine o comoară a sufletului pentru veşnicie, Biserica pomeneşte totdeauna în slujbele ei pe ctitori, binefăcători şi miluitori, cultivând astfel o civilizaţie a generozităţii sau a dărniciei şi având convingerea, exprimată lapidar şi înţelept de poporul român, că „dar din dar se face rai”. De aceea, în numele tuturor beneficiarilor, Patriarhia Română adresează mulţumiri conducerii celor două companii partenere, Carrefour şi Selgros, pentru deschiderea şi profesionalismul arătate în extinderea programului. Totodată, Patriarhia Română adresează mulţumiri şi tuturor ostenitorilor așezămintelor social‑filantropice care contribuie la buna desfăşurare a acestui program cu o semnificaţie profund umană.
Biroul de presă al Patriarhiei Române
Donații pentru săraci
Programul „Masa Bucuriei” a fost lansat de Patriarhia Română în anul 2009, în urma colaborării cu lanţul de magazine Selgros Cash & Carry, iar începând din acest an, programul social-filantropic se va amplifica prin participarea Carrefour România SA. „Programul de colaborare dintre Biserica Ortodoxă Română şi Carrefour România SA s-a extins la nivel teritorial ca urmare a derulării proiectului-pilot care a avut loc în toamna anului trecut la nivelul Arhiepiscopiei Bucureştilor. La nivel teritorial, protocolul prevede descentralizarea programului şi libera alegere a celor 10 reprezentanţi zonali ai Carrefour România SA din toată ţara şi a eparhiilor. Adică reprezentantul zonal va fi contactat de consilierul social-filantropic al eparhiei din zona sa şi vor avea libertatea să stabilească la nivel local magazinele partenere în acest program de donare a alimentelor şi a produselor de curăţenie şi serviciile beneficiare, respectiv cantinele, centrele sociale, centrele care deservesc persoanele defavorizate şi celelalte entităţi cu activitate social-filantropică din eparhia respectivă. Posibilitatea ca un magazin, respectiv un centru social să participe sau nu la acest program este la libera alegere, de asemenea, fiecare centru poate să participe pe o perioadă determinată sau nedeteminată în acest program”, a precizat pr. Cezar Antonio Dumitraşcu, consilier patriarhal al Sectorului social-filantropic.
„Suntem fericiţi să contribuim încă o dată, alături de Biserica Ortodoxă, la această iniţiativă a Preafericitului Părinte Patriah, un program care face ca în eparhiile din România cei nevoiaşi să beneficieze de un ajutor, o masă caldă sau de produse alimentare”, a precizat Florin Căpăţână, Corporate Affairs şi CSR Director la Carrefour România SA.
În cadrul proiectului-pilot derulat în Arhiepiscopia Bucureştilor, a explicat Andreea Mihai, director marketing şi membru în board-ul director Carrefour România SA, au fost sprijinite familii cu posbilităţi financiare reduse, persoanele vârstnice, oameni de pe stradă şi au fost donate tone de alimente, produse de igienă şi articole vestimentare. Un rol semnificativ în această colaborare, a precizat Eliza Cazan, responsabil expansiune Carrefour România SA, l-a avut arhim. Ciprian Grădinaru, de la Paraclisul Catedralei Mântuirii Neamului. (Ioan Buşagă)