România nu este interesată de promovarea produselor sale în ţările din afara UE

Un articol de: Oana Nistor - 23 Ianuarie 2008

▲ Comisia Europeană a aprobat măsurile de informare şi promovare a produselor agricole în ţările terţe, informează un comunicat de presă ▲ Printre ţările care au primit undă verde din partea Bruxelles-ului nu se numără şi România ▲

Nouă state membre au trimis pentru a fi analizate 25 de programe Comisiei Europene, 18 programe fiind acceptate, ţările expeditoare ale acestora fiind Danemarca, Germania, Grecia, Franţa, Italia, Cipru, Ungaria, Polonia, Portugalia şi Slovenia. Statele menţionate mai sus şi-au exprimat clar poziţia în ceea ce priveşte dorinţa de cucerire a pieţelor de peste Ocean şi a celor din Asia. Produsele propuse pentru schimburi au fost: vinul, fructele, carnea, produsele lactate, produsele organice, uleiul de măsline, dar şi produsele tradiţionale, cele cu denumire de origine protejată şi cele cu indicaţie geografică protejată. Mariann Fischer Boel, comisarul european pentru agricultură şi dezvoltare rurală, a declarat, referitor la aceste probleme, că produsele europene de calitate nu au de ce să se teamă de concurenţă. „Este absolut necesar ca acestea să fie mai vizibile pe pieţele din afara Uniunii Europene. Consider că există un potenţial uriaş de vânzare a acestor produse pe pieţele de dincolo de ocean, acolo unde oamenii apreciază istoria din spatele acestor produse alimentare şi vinuri de bună calitate. Investind în campanii de informare şi promovare a produselor noastre în afara UE, Uniunea îşi demonstrează hotărârea de a face faţă acestei provocări“, a explicat comisarul Fischer Boel. Până cel tarziu la 30 iunie, în fiecare an, statele membre vor trimite Comisiei Europene lista de programe selectate, precum şi o copie a fiecărui program. Ulterior, Comisia evaluează programele şi decide asupra eligibilităţii acestora. Contribuţia Uniunii este de 19,6 milioane de euro, echivalent cu 50% din bugetul alocat acestor programe.