România şi Bulgaria au reclamat abuzurile Ungariei faţă de şoferii de tir
▲ „Împreună cu ministrul bulgar, am făcut o scrisoare la Comisia Europeană, în care am reclamat abuzurile făcute de autorităţile din Ungaria, iar la ultima discuţie cu ei, am spus aşa: dacă nu schimbaţi nimic din tratamentul la care îi supuneţi pe şoferii români, de acum toţi şoferii maghiari vor beneficia de acelaşi tratament din partea noastră, pe principiul «ochi pentru ochi, dinte pentru dinte», până vă liniştiţi şi o să suportaţi şi voi presiunea lor (a şoferilor - n.r.)“, a declarat ministrul Transporturilor şi Lucrărilor Publice, Ludovic Orban ▲
România şi Bulgaria au reclamat la Comisia Europeană abuzurile la care sunt supuşi şoferii de tir pe teritoriul Ungariei, prin amendarea excesivă a transportatorilor. În timpul vizitei făcute zilele trecute de ministrul Transporturilor şi Lucrărilor Publice, Ludovic Orban, la vama arădeană Vărşand, pentru a verifica stadiul lucrărilor la drumul care leagă localitatea de oraşul Chişineu-Criş, câţiva şoferi de tir care staţionau pentru a intra în Ungaria i s-au plâns că primesc, nejustificat, amenzi maxime pe teritoriul acestei ţări. „Am ridicat această problemă şi la şedinţa comună a guvernelor României şi Ungariei. În plus, împreună cu ministrul bulgar, am făcut o scrisoare la Comisia Europeană, în care am reclamat abuzurile făcute de autorităţile din Ungaria, iar la ultima discuţie cu ei, am spus aşa: dacă nu schimbaţi nimic din tratamentul la care îi supuneţi pe şoferii români, de acum toţi şoferii maghiari vor beneficia de acelaşi tratament din partea noastră, pe principiul «ochi pentru ochi, dinte pentru dinte», până vă liniştiţi şi o să suportaţi şi voi presiunea lor (a şoferilor - n.r.)“, a declarat Ludovic Orban. Ministrul a adăugat că autorităţile ungare „au dat comandă să fie amendaţi la maximum numai şoferii români, bulgari şi turci, deoarece au interesul să ocupe un segment cât mai mare pe piaţa transporturilor“. Şoferii români spun că sunt „vânaţi“ Transportatorii arădeni au acuzat, de mai multe ori, autorităţile ungare că „îi vânează“ pe şoferii români de automarfare imediat ce trec frontiera şi că le aplică sancţiuni pentru orice, amendându-i cu sumele maxime prevăzute de legislaţie. În acest sens, şoferii au amintit drept dovadă statisticile oferite chiar de autorităţile ungare. Conducerea Asociaţiei Patronale a Transportatorilor Europa 2002 (APTE 2002), care are sediul în Arad şi reprezintă 190 de firme ce deţin cinci mii de camioane, declara, la jumătatea lunii octombrie, că şoferii români sunt discriminaţi faţă de cei maghiari pe teritoriul Ungariei, primind amenzi maxime pentru aceleaşi nereguli pentru care şoferii din ţara vecină primesc amenzi minime. Ultimul protest al şoferilor de tir a avut loc lunea trecută, când sute de camioane au aşteptat, într-o coloană lungă de aproximativ cinci kilometri, să tranziteze vama arădeană Nădlac. Punctul de trecere al frontierei a fost blocat pentru câteva ore de un protest spontan, mai mulţi şoferi acuzând autorităţile ungare că aplică amenzi prea mari şi fac exces de zel. Ungaria construieşte drumuri din amenzile aplicate şoferilor români Potrivit Federaţiei Operatorilor Români de Transport (FORT), autorităţile de control rutier din Ungaria au aplicat, de la începutul acestui an, şoferilor şi transportatorilor români, amenzi în valoare totală de peste 20 de milioane de euro, fonduri folosite la construcţia de drumuri. „De la începutul anului şi până în prezent, Ungaria a încasat peste 20 de milioane de euro din amenzile acordate şoferilor şi transportatorilor români, acest lucru fiind cunoscut de către Guvernul României şi personal de către prim-ministrul Tăriceanu“, a declarat, într-un comunicat, preşedintele FORT, Augustin Hagiu. Reprezentantul operatorilor români de transport consideră că amendarea şoferilor români se face excesiv şi incorect în contextul integrării europene, iar autovehiculele comerciale sunt sechestrate abuziv, în condiţiile în care amenzile din Ungaria sunt cele mai mari din Europa.