Sărăcia influențează activitatea cerebrală a copiilor
Copiii familiilor sărace prezintă schimbări structurale ale creierului care ar putea explica dificultăţile lor la învăţătură, este concluzia unui studiu realizat de o echipă de cercetători americani conduşi de profesorul Seth Pollak de la Universitatea Wisconsin-Madison (Statele Unite) şi publicat în JAMA Pediatrics, scrie Agerpres. Cercetătorii au analizat 823 de clişee realizate prin imagistica cu rezonanţă magnetică (IRM) pe 389 de copii şi adolescenţi cu vârste cuprinse între 4 şi 22 de ani. „Copiii proveniţi din familiile aflate sub pragul de sărăcie federal prezentau o dezvoltare atipică a câtorva zone ale creierului, printre care materia cenuşie, lobul frontal, lobul temporal şi hipocampul”, arată cercetătorii. Rezultatele au pus în evidenţă faptul că volumele regionale de materie cenuşie ale acestor copii erau cu 8-10% sub norma de dezvoltare, cu consecinţe asupra reuşitei şcolare. „Studiul nostru sugerează că structurile cerebrale specifice învăţării sunt vulnerabile la condiţiile de mediu legate de sărăcie, cum ar fi stresul, lipsa de stimulare şi problemele de nutriţie. Aceste observaţii ar trebui să ducă la elaborarea unor iniţiative de politică publică destinate să amelioreze şi să reducă disparităţile între familii”, explică autorii studiului. (Oana Nistor)