Strategie pentru alfabetizarea digitală a populației
Strategia digitală a educaţiei din România în perioada 2021-2027 cuprinde, printre altele, programe de alfabetizare digitală timpurie, încă de la grădiniţă, programe de formare pentru părinţi, care să îşi susţină copiii în acest proces, dar şi măsuri care anticipează calificările şi competenţele necesare unor meserii noi, conform declarațiilor subsecretarului de stat în Ministerul Educaţiei, Jean Badea, făcute la lansarea acestui document.
De asemenea, strategia are în vedere operaţionalizarea bibliotecii şcolare virtuale, crearea de clase virtuale, de reţele de profesionişti pentru dezvoltarea de resurse educaţionale şi asigurarea conexiunii la internet pentru elevii din toată ţara.
„Strategia se va implementa pe o perioadă de şapte ani, respectiv până în anul 2027, şi va fi corelată cu exerciţiul de finanţare multianuală europeană.
unt trei ţinte importante care se referă la întreaga populaţie a României: cel puţin 90% din populaţia României să fie alfabetizată digital, 82% din populaţia cu vârsta cuprinsă între 20 şi 34 de ani să fie formată pentru meserii emergente (...) şi, foarte important, având în vedere contextul prin care am trecut încă de la declanşarea pandemiei, toate, dar absolut toate unităţile de învăţământ din România să fie dotate cu tehnologie de ultim moment”, a afirmat Jean Badea, care a coordonat elaborarea strategiei.
El a mai spus, potrivit Agerpres, că documentul are în vedere dezvoltarea competenţelor digitale pentru elevi şi studenţi la nivelurile prevăzute de cadrul european din domeniu, precum și asigurarea educaţiei digitale pentru întreaga populaţie pe tot parcursul vieţii. (C. Z.)