Ţările vest-europene îşi curăţă parcul auto pe seama României
▲ Preşedintele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), Ernest Popovici, a declarat că numai în luna septembrie au fost importate în România aproximativ 72 de mii de maşini rulate în ţările dezvoltate din vestul Europei ▲
Noua taxă de poluare permite importurile masive de maşini rulate, iar vechii membri ai Uniunii Europene (UE-15) îşi curăţă astfel pacurile auto naţionale, inclusiv pe seama României, afirmă reprezentanţii Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA). „Noua taxă de poluare a ieşit aşa cum a ieşit, deşi am pus la dispoziţia autorităţilor toată documentaţia necesară şi permite avalanşa de vehicule rulate din UE-15, ţări care îşi curăţă astfel parcul auto şi creează premisele unei cereri mai mari decât în prezent“, a declarat preşedintele APIA, Ernest Popovici. Acesta a precizat că numai în luna septembrie au fost importate în România 72 de mii de maşini rulate şi a afirmat că, în timp ce, la nivelul UE-15, Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) pune în aplicare un program de înlocuire a maşinilor mai vechi de opt ani, acestea sunt importate în România „tot mai multe şi tot mai des“. Importurile de automobile rulate s-au dublat Importurile de automobile rulate au crescut de peste două ori în România, după modificarea taxei auto, iar cele de maşini foarte vechi, de peste 10 ani, şi-au majorat ponderea de şase ori, conform datelor prezentate de preşedintele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile. În primele nouă luni din 2008, importurile de maşini second-hand au fost de 168 de mii de unităţi, faţă de 84.789 în perioada similară a anului 2007, iar în trimestrul trei al anului în curs importurile au explodat comparativ cu primul semestru, sau cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Cele mai multe maşini second-hand provin din Germania - 68,6%, Franţa - 5,16%, Italia - 4,54%, dar au fost importate maşini uzate şi din Ungaria - 0,67%. Popovici a atras atenţia că printre efectele unui import masiv de vehicule rulate se numără veniturile mai mici la buget, evaziunea fiscală, pierderea de locuri de muncă (o scădere de 5% a pieţei ar însemna 7.500 de locuri de muncă mai puţin), descurajarea unor posibile investiţii străine, creşterea poluării şi, nu în ultimul rând, scăderea siguranţei în trafic.