Tichetele de vacanţă vor revigora turismul balnear

Un articol de: Oana Nistor - 17 Noiembrie 2015

Aproximativ 30-40% din voucherele de vacanţă ar putea fi orientate către sta­ţiu­nile balneare, mai ales că în sta­ţiunile unde s-au făcut in­vestiţii, ponderea tinerilor este din ce în ce mai mare. Pentru a atrage un număr cât mai mare de turişti, organizaţiile patronale pregătesc un pro­gram special dedicat dias­­porei, dar şi un pachet de servicii care să pună în va­loare mofetele din România.
În ultimii ani, staţiunile balneare sunt tot mai căutate de tineri, în special acolo unde s-a investit masiv în confort şi în programe atractive. „Dacă în urmă cu 10 ani cei care veneau în staţiunile balneare erau în mare parte oameni trecuţi de 60 de ani, acest procent a scăzut considerabil, fiind foarte mulţi tineri la ora actuală. Am constatat că, acolo unde s-au făcut investiţii, ponderea tinerilor este din ce în ce mai mare”, a spus Nicu Rădulescu, preşedintele Organizaţiei Patronale a Turismului Balnear din România (OPTBR), citat de Agerpres. Ca urmare a acestei dinamici favorabile, se aşteaptă că aproximativ 30% - 40% din voucherele de vacanţă să fie orientate către staţiunile balneare. „Mizez pe o pondere de circa 30% - 40% în ceea ce priveşte voucherele de vacanţă, având în vedere faptul că, în ultimul timp, au fost modernizate multe hoteluri”, a menţionat preşedintele OPTBR.
Potrivit acestuia, pentru modernizarea unui hotel de două stele, de 100 de camere, este nevoie de cel puţin 5-7 milioane de euro pentru a fi încadrat la patru stele. „Investiţiile în staţiunile balneare se reîntorc în 10-12 ani”, a subliniat Rădulescu, cuantumul acestora urmând să se ridice în 2016 la circa 100 milioane de euro. „Anul viitor vor fi probabil încheiate unele investiţii începute în urmă cu un an sau doi. Investiţiile nu vor ajunge însă la nivelul celor din 2015, când s-au ridicat la circa 150 milioane de euro şi au constat în modernizarea şi extinderea unor hoteluri. Numai investiţia de la staţiunea Băile Felix s-a ridicat la aproape 30 de milioane euro, însă au fost o extindere şi o modernizare a hotelului existent, Lotus Therm”, a menţionat preşedintele
OPTBR. Potrivit acestuia, sunt hoteluri noi care vor fi construite în staţiuni balneare şi care vor fi date în folosinţă anul viitor, în staţiuni precum Covasna, dar şi modernizări ale unor hoteluri din staţiuni mai mici.
În staţiunile modernizate, precum Băile Felix sau Sovata, ponderea turiştilor străini depăşeşte 30%, însă se mizează în continuare pe turiştii din România. „Noi mizăm în mare parte pe turiştii care vin din România. Avem deja piaţa noastră externă, care preferă hotelurile mai cunoscute, renovate la patru şi cinci stele. Avem nevoie şi de o clientelă permanentă în staţiunile noastre, din interiorul ţării, în special cei care vin pentru sănătate, pe partea de prevenţie~, a mai spus preşedintele OPTBR.
Patronatul din turismul balnear pregăteşte un pachet de servicii care să pună în valoare mofetele din România - emanaţii naturale de dioxid de carbon unice în Europa, şi un program dedicat diasporei, care vor fi lansate în primăvara lui 2016. „Mofetele se găsesc în special în Covasna, Tuşnad, Buziaş şi Vatra Dornei. Trebuie să discutăm şi cu celelalte asociaţii de profil sau institute de medicină şi balneologie, cu care putem pune în valoare tot ceea ce înseamnă resurse naturale unice, cum sunt mofetele, sulfatariile”, a mai spus Nicu Rădulescu la un seminar de profil.
Acesta a subliniat că, în prezent, în toate staţiunile balneare din România sunt disponibile 25.000-30.000 de locuri de cazare.