Turiştii străini care vin în România aleg circuitele culturale
Anul 2014 a fost al patrulea an consecutiv de creştere pentru sosirile turiştilor străini, cei mai mulţi preferând circuitele culturale care includ Transilvania, Bucovina, Maramureşul şi Valea Prahovei. Pe lângă turismul cultural, străinii sunt interesaţi de turismul de evenimente şi de afaceri.
Anul 2014 a fost al patrulea an consecutiv de creştere pentru sosirile de turişti străini, peste 1,9 milioane fiind cazaţi în unităţile turistice din România. „Principalele ţări emitente de turişti pentru România sunt Germania, Italia - aceştia vin mai mult pe cont propriu, Israel, Franţa, SUA, Ungaria, Marea Britanie, Spania, Polonia şi Austria. Este îmbucurător că recâştigăm o parte din pieţele tradiţionale“, a spus consultantul de turism Traian Bădulescu, la cea de-a doua ediţie a forumului „Incoming Romania Travel“. Cei mai mulţi străini vin în ţara noastră pentru turismul de evenimente, de business şi pentru circuitele culturale. „Sunt din ce în ce mai mulţi străini care ne vizitează pentru destinaţia turistică România. Mulţi aleg circuitele culturale care durează între 7 şi 14 zile şi care includ Transilvania, Bucovina, Maramureşul şi Valea Prahovei. De asemenea, turismul de nişă este tot mai atractiv pentru incoming. În Delta Dunării, 50% dintre turişti sunt străini. De asemenea, turismul balnear atrage din nou vizitatori din străinătate şi din ce în ce mai mulţi tineri“, a mai spus Bădulescu, citat de Agerpres.
Totuşi, din cauza unor probleme birocratice, ţara noastră pierde foarte mulţi turişti în favoarea unor ţări precum Bulgaria sau Grecia. „Una dintre problemele cu care se confruntă agenţiile de turism care fac incoming este neacordarea vizelor cetăţenilor din ţările pentru care MAE cere asigurare de repatriere“, a arătat vicepreşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism din România, Alin Burcea.
Autorităţile române apreciază că România se află în faţa unui nou început în acest sector, având produse competitive pentru a concura pe piaţa turistică internaţională. „În 10 ani, România ţinteşte să devină o destinaţie turistică de calitate competitivă la nivel global. Pentru atingerea acestui ţel, România trebuie să utilizeze turismul ca ambasador şi promotor al valorilor naturale şi culturale. Ştim deja de discuţiile la nivelul cel mai înalt despre taxarea cu 9% a TVA la agenţiile de turism, care vine în continuarea măsurii recent adoptate de scădere a TVA la toate serviciile turistice. În cadrul aceloraşi discuţii se caută soluţii pentru creşterea sectorului prin definirea turismului ca produs de export“, a precizat Mirela Matichescu, vicepreşedinte al Autorităţii Naţională pentru Turism (ANT).
O ramură a turismului care poate fi promovată în rândul străinilor dornici de aventură este turismul activ, care promovează parcurile de distracţii, aqua-parcurile, centrele de echitaţie, drumeţiile montane, vânătoarea, scufundările, ciclismul şi sporturile extreme, cum ar fi parapanta, rafting, schi nautic sau enduro. O prezentare a serviciilor de acest tip va avea loc în primele zile ale lunii mai, în cadrul Târgului de turism de la Sfântu Gheorghe, cei 30 de expozanţi vor oferi premii şi reduceri de până la 10% la pachetele de vacanţă. (Oana Nistor)