Viitorul SUA, grav ameninţat de abandonul şcolar
În Statele Unite ale Americii, 3 din 10 elevi care frecventează şcolile publice nu termină gimnaziul, adică nu obţin o „High School Diploma“ (diplomă de terminare a liceului) care, la fel ca bacalaureatul, marchează încheierea studiilor şcolare. Aceste date au fost prezentate într-un studiu realizat de un centru de cercetare american în domeniul educaţiei, EPE Research Center. Procentul celor care nu termină ciclul secundar este mai ridicat în centrele oraşelor mai sărace, unde numai 64,4% dintre elevi îşi termină liceul cu o diplomă. Pe de altă parte, în periferiile rezidenţiale rata absolvenţilor de liceu este de 75%, în timp ce în mediul rural 73,2% dintre elevi îşi încheie cu succes stagiul gimnazial.
Nivelul reuşitei naţionale este de 69,9%, ceea ce înseamnă că aproximativ 1,2 milioane de elevi nu îşi definitivează studiile şcolare. Cu excepţia elevilor de origine asiatică, în rândul cărora rata de promovabilitate depăşeşte 80%, restul minorităţilor care trăiesc pe pământ american stau destul de prost la acest capitol, relevă studiul citat. Astfel, în rândul comunităţii indiene doar o jumătate dintre elevi îşi obţin diploma la sfârşitul stagiului secundar. În rândul populaţiei de culoare, rata de reuşită este plafonată la 53,4%, faţă de cele 76,2 de procente plasate în dreptul elevilor albi. Printre cele aproximativ 50 cele mai importante aglomerări urbane americane, aproape 10 oraşe au o rată de promovabilitate de mai puţin de un elev din doi în şcolile amplasate în centrele urbane. Cel mai elocvent caz în acest sens este oraşul Baltimore, din statul Maryland, unde numai un elev din trei reuşeşte să-şi obţină diploma.