Bucuria copiilor în preajma marilor sărbători ortodoxe o văd cel mai bine profesorii de religie, care sunt de multe ori uimiți de creativitatea celor mici și, în același timp, pot să constate puritatea lor sufletească și emoția lor nealterată. Toate acestea transpar din desenele elevilor, din poezioarele lor sau din compunerile lor cu privire la viețile sfinților, la tradițiile religioase și cele populare de Crăciun și Anul Nou. În așteptarea Pruncului Sfânt care se naște în peștera din Betleem, elevii de la școlile gimnaziale „Geo Bogza” și nr. 7 din sectorul 1 al Capitalei, coordonați de profesorul lor de religie, Ionuț Tarău, și-au propus să ne bucure și pe noi cu ceea ce au desenat și au compus în preajma sărbătorii Sfântului Ierarh Nicolae, a Nașterii Domnului și a Sfântului Vasile cel Mare.
62% dintre părinţi cred că profesorii mai în vârstă sunt mai bine pregătiţi
76,4% dintre părinţii intervievaţi în cadrul unui studiu al Centrului Educaţia 2000^ cred că şcoala este cel mai important factor ce ar putea asigura succesul în viaţă. Ceilalţi repondenţi acordă întâietate norocului (11,6%), banilor (5,9%), sau relaţiilor personale (3,3%), după cum arată un studiu realizat de Centrul Educaţia 2000^. 86% dintre părinţi sunt mulţumiţi de calitatea orelor.
Doar 3,6% dintre părinţii chestionaţi pun la îndoială utilitatea şcolii în societatea actuală, iar 95,5% consideră că şcoala este foarte utilă şi utilă. 27% consideră că şcoala ar trebui în primul rând să formeze un bagaj de cunoştinţe teoretice, iar 23% consideră că ar trebui să dezvolte deprinderile practice pentru viitoarea profesie. 9% consideră că şcoala ar trebui să aibă în vedere, în primul rând, dezvoltarea talentelor artistice. Majoritatea repondenţilor (90%) asociază succesul în viaţă cu un nivel educaţional ridicat, iar 6,7% afirmă că nu contează educaţia şi consideră foarte importanţi banii. 34% dintre părinţi cred că şcoala contribuie prea puţin la dezvoltarea deprinderilor practice care să pregătească copiii pentru profesie, iar 36% cred că şcoala ajută puţin la dezvoltarea talentelor (pictură sau muzică), relevă studiul realizat de Centrul Educaţia 2000^, conform Agerpres. 95% consideră că şcoala îi ajută în primul rând pe copii să-şi formeze un bagaj de cunoştinţe teoretice, iar 80% consideră că şcoala îi ajută să înveţe să relaţioneze în societate, iar 74% cred că şcoala este utilă în societate pentru pregătirea pentru viaţă a elevilor. 49% dintre părinţi apreciază că implicarea profesorilor în actul educaţional reprezintă un aspect problematic. 70% dinte repondenţi au o percepţie mai degrabă pozitivă despre cadrele didactice, iar 27% una negativă. 82% apreciază în mare sau foarte mare măsură că rezultatele şcolare ale copiilor se datorează profesorilor pe care i-au avut. 62% sunt de părere că profesorii mai în vârstă sunt mai bine pregătiţi decât cei tineri. Stilul de predare în şcoli este, în general, puţin adaptat nevoilor elevilor, consideră 53% dintre intervievaţi. 49% dintre chestionaţi sunt de părere că, pentru formarea elevilor, este puţin relevant conţinutul materiilor care se predau în şcoală. Sportul este, în opinia majorităţii părinţilor, puţin prezent printre activităţile elevilor. 87% dintre părinţi apreciază că performanţele şcolare ale copilului sunt bune şi foarte bune. 86% dintre părinţi îşi doresc absolvirea de către copiii lor a unei şcoli universitare şi postuniversitare. Mai puţin de 50% dintre părinţi declară că, la rândul lor, au fost sprijiniţi mult de proprii părinţi. De educaţia copilului în familie se ocupă mai mult mamele - 63%, în timp ce numai 23% dintre taţi fac acest lucru. 25% au susţinut că s-au confruntat frecvent cu dificultăţi în procesul de educaţie al copilului. Elevii alocă, în medie, lecturii 4-5 ore pe săptămână, iar cei mai mulţi nu obişnuiesc să aloce lecturii mai mult de două ore săptămânal. Şi sportul este puţin prezent printre activităţile săptămânale ale elevilor. La cercetare au participat 392 de părinţi proveniţi din Bucureşti, Mureş, Prahova, Dâmboviţa, Giurgiu. Culegerea datelor s-a realizat în cadrul a 10 şcoli din aceste judeţe. Studiul s-a desfăşurat în perioada iunie-noiembrie 2009, conform Agerpres.