Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură Banca Mondială va continua finanţarea proiectelor în colaborare cu Ministerul Educaţiei

Banca Mondială va continua finanţarea proiectelor în colaborare cu Ministerul Educaţiei

Data: 31 Ianuarie 2009

▲ Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării (MECI) şi Banca Mondială vor colabora în scopul dezvoltării strategiei şi creşterii calităţii în domeniul educaţiei ▲ Ministrul Educaţiei, Cercetării şi Inovării, Ecaterina Andronescu, a avut o discuţie oficială cu o delegaţie condusă de domnul Benoît Blarel, şeful Biroului Băncii Mondiale la Bucureşti, cu privire la problemele cu care se confruntă sistemul de educaţie din România, priorităţile şi strategia Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării, precum şi stadiul implementării proiectelor derulate cu sprijinul instituţiei internaţionale ▲

În cadrul întâlnirii, domnul Benoît Blarel a exprimat disponibilitatea Băncii Mondiale de a-şi continua asistenţa pentru reformele menite să conducă la îmbunătăţirea rezultatelor şi creşterea performanţelor sistemului de educaţie din România. Astfel, cei doi oficiali au convenit asupra continuării discuţiilor, urmând a defini principalele direcţii strategice de dezvoltare a domeniului educaţiei pentru următorii ani, pentru care Banca Mondială să acorde finanţare cu prioritate. Aceste direcţii strategice se vor integra într-un plan stabilit la nivel regional („Regional Partnership Strategy“), cu obiective şi ţinte pentru România.

Ecaterina Andronescu a evidenţiat în cadrul întâlnirii rolul pe care proiectele finanţate prin fonduri de la Banca Mondială l-a avut în procesul de reformă al sistemului de învăţământ din România, nu numai prin fondurile alocate, dar mai ales prin expertiza specialiştilor băncii şi prin mecanismele create. În acest context, continuarea colaborării cu Banca Mondială este considerată extrem de benefică, inclusiv prin multiplicarea unor proiecte de succes, cum ar fi Proiectul pentru Învăţământul Rural.

„Îmbunătăţirea calităţii în învăţământul preuniversitar este o necesitate, şi aceasta trebuie realizată plecând de la restructurarea şi regândirea curriculei, având în vedere centrarea pe competenţe, şi implementarea unor noi mecanisme de evaluare calitativă a procesului didactic şi a rezultatelor elevilor, până la formarea iniţială şi continuă a personalului didactic“, a afirmat ministrul.

Andronescu a prezentat oaspetelui său şi faptul că ministerul are în vedere îmbunătăţirea accesului la învăţământul de calitate, lucru care poate fi realizat prin continuarea programelor de investiţii, menţionând că în prezent sunt 9.000 de unităţi de învăţământ de toate gradele care nu au autorizaţie de funcţionare, din cauza neîndeplinirii condiţiilor sanitare. Ministrul are în vedere îmbunătăţirea dotărilor din laboratoarele şcolare, pentru a facilita elevilor şi studenţilor accesul la mijloacele moderne de informare şi comunicare.

Un alt element discutat cu domnul Benoît Blarel a fost cel referitor la îmbunătăţirea accesului la învăţământul superior, prin crearea unor scheme de împrumut pentru studenţi, precum şi prin investiţia în spaţiile de învăţământ şi campusuri. De asemenea, creşterea calităţii este şi pentru învăţământul superior o prioritate.

Blarel s-a arătat interesat de stadiul procesului de descentralizare din educaţie, răspunsul primit fiind acela că, pe baza experienţei acumulate în procesul de pilotare, prevederi în ceea ce priveşte descentralizarea vor fi incluse într-un capitol special în pachetul de legi cu privire la educaţie, stabilindu-se cu exactitate atribuţiile şi responsabilităţile fiecărui factor de decizie implicat.