Bucuria copiilor în preajma marilor sărbători ortodoxe o văd cel mai bine profesorii de religie, care sunt de multe ori uimiți de creativitatea celor mici și, în același timp, pot să constate puritatea lor sufletească și emoția lor nealterată. Toate acestea transpar din desenele elevilor, din poezioarele lor sau din compunerile lor cu privire la viețile sfinților, la tradițiile religioase și cele populare de Crăciun și Anul Nou. În așteptarea Pruncului Sfânt care se naște în peștera din Betleem, elevii de la școlile gimnaziale „Geo Bogza” și nr. 7 din sectorul 1 al Capitalei, coordonați de profesorul lor de religie, Ionuț Tarău, și-au propus să ne bucure și pe noi cu ceea ce au desenat și au compus în preajma sărbătorii Sfântului Ierarh Nicolae, a Nașterii Domnului și a Sfântului Vasile cel Mare.
Banca Mondială va continua finanţarea proiectelor în colaborare cu Ministerul Educaţiei
▲ Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării (MECI) şi Banca Mondială vor colabora în scopul dezvoltării strategiei şi creşterii calităţii în domeniul educaţiei ▲ Ministrul Educaţiei, Cercetării şi Inovării, Ecaterina Andronescu, a avut o discuţie oficială cu o delegaţie condusă de domnul Benoît Blarel, şeful Biroului Băncii Mondiale la Bucureşti, cu privire la problemele cu care se confruntă sistemul de educaţie din România, priorităţile şi strategia Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării, precum şi stadiul implementării proiectelor derulate cu sprijinul instituţiei internaţionale ▲
În cadrul întâlnirii, domnul Benoît Blarel a exprimat disponibilitatea Băncii Mondiale de a-şi continua asistenţa pentru reformele menite să conducă la îmbunătăţirea rezultatelor şi creşterea performanţelor sistemului de educaţie din România. Astfel, cei doi oficiali au convenit asupra continuării discuţiilor, urmând a defini principalele direcţii strategice de dezvoltare a domeniului educaţiei pentru următorii ani, pentru care Banca Mondială să acorde finanţare cu prioritate. Aceste direcţii strategice se vor integra într-un plan stabilit la nivel regional („Regional Partnership Strategy“), cu obiective şi ţinte pentru România. Ecaterina Andronescu a evidenţiat în cadrul întâlnirii rolul pe care proiectele finanţate prin fonduri de la Banca Mondială l-a avut în procesul de reformă al sistemului de învăţământ din România, nu numai prin fondurile alocate, dar mai ales prin expertiza specialiştilor băncii şi prin mecanismele create. În acest context, continuarea colaborării cu Banca Mondială este considerată extrem de benefică, inclusiv prin multiplicarea unor proiecte de succes, cum ar fi Proiectul pentru Învăţământul Rural. „Îmbunătăţirea calităţii în învăţământul preuniversitar este o necesitate, şi aceasta trebuie realizată plecând de la restructurarea şi regândirea curriculei, având în vedere centrarea pe competenţe, şi implementarea unor noi mecanisme de evaluare calitativă a procesului didactic şi a rezultatelor elevilor, până la formarea iniţială şi continuă a personalului didactic“, a afirmat ministrul. Andronescu a prezentat oaspetelui său şi faptul că ministerul are în vedere îmbunătăţirea accesului la învăţământul de calitate, lucru care poate fi realizat prin continuarea programelor de investiţii, menţionând că în prezent sunt 9.000 de unităţi de învăţământ de toate gradele care nu au autorizaţie de funcţionare, din cauza neîndeplinirii condiţiilor sanitare. Ministrul are în vedere îmbunătăţirea dotărilor din laboratoarele şcolare, pentru a facilita elevilor şi studenţilor accesul la mijloacele moderne de informare şi comunicare. Un alt element discutat cu domnul Benoît Blarel a fost cel referitor la îmbunătăţirea accesului la învăţământul superior, prin crearea unor scheme de împrumut pentru studenţi, precum şi prin investiţia în spaţiile de învăţământ şi campusuri. De asemenea, creşterea calităţii este şi pentru învăţământul superior o prioritate. Blarel s-a arătat interesat de stadiul procesului de descentralizare din educaţie, răspunsul primit fiind acela că, pe baza experienţei acumulate în procesul de pilotare, prevederi în ceea ce priveşte descentralizarea vor fi incluse într-un capitol special în pachetul de legi cu privire la educaţie, stabilindu-se cu exactitate atribuţiile şi responsabilităţile fiecărui factor de decizie implicat.