Bucuria copiilor în preajma marilor sărbători ortodoxe o văd cel mai bine profesorii de religie, care sunt de multe ori uimiți de creativitatea celor mici și, în același timp, pot să constate puritatea lor sufletească și emoția lor nealterată. Toate acestea transpar din desenele elevilor, din poezioarele lor sau din compunerile lor cu privire la viețile sfinților, la tradițiile religioase și cele populare de Crăciun și Anul Nou. În așteptarea Pruncului Sfânt care se naște în peștera din Betleem, elevii de la școlile gimnaziale „Geo Bogza” și nr. 7 din sectorul 1 al Capitalei, coordonați de profesorul lor de religie, Ionuț Tarău, și-au propus să ne bucure și pe noi cu ceea ce au desenat și au compus în preajma sărbătorii Sfântului Ierarh Nicolae, a Nașterii Domnului și a Sfântului Vasile cel Mare.
Cozi în noapte la muzeele din Bucureşti
Muzeele bucureştene au transformat noaptea de sâmbătă spre duminică într-o adevărată manifestare culturală populară, zeci de mii de oameni venind să vadă evenimentele organizate de cele 11 instituţii care şi-au ţinut deschise porţile, gratuit, până în zori, cu prilejul „Nopţii Muzeelor“, conform Mediafax. Un autobuz special a circulat pe traseul celor 11 instituţii participante la „Noaptea Muzeelor“.
Sărbătoarea Muzeelor, iniţiată în urmă cu cinci ani de Ministerul Culturii şi Comunicaţiilor din Franţa, are tot mai mult succes şi în România. Atraşi de evenimentul gratuit, care promitea de la spectacole de dans, muzică, teatru şi film, expoziţii la proiecţii în aer liber, mii de bucureşteni au ieşit sâmbătă seară din case pentru a merge la cele 11 instituţii care şi-au anunţat participarea la „Noaptea Muzeelor“: Muzeul Naţional de Artă al României, Muzeul Militar Naţional „Regele Ferdinand I“, Muzeul Municipiului Bucureşti, Muzeul Naţional de Artă Contemporană, Muzeul Naţional de Geologie, Muzeul Naţional „George Enescu“, Muzeul Naţional al Hărţilor şi Cărţii Vechi, Muzeul Naţional de Istorie a României, Muzeul Naţional al Literaturii Române, Muzeul Naţional al Satului „Dimitrie Gusti“, Muzeul Tehnic Naţional „Dimitrie Leonida“. Bucureştiul a devenit o adevărată metropolă a plimbărilor, mii de oameni colindând străzile oraşului. Gândită ca o iniţiativă care să atragă toate categoriile de public, în special pe cele care în general nu merg la aceste instituţii, „Noaptea Muzeelor“ şi-a atins scopul, mii de tineri şi adolescenţi alegând să petreacă o seară de mai vizitând aceste instituţii, pentru a asista la spectacole, expoziţii. Mai mult, două dintre cele unsprezece instituţii muzeale - Muzeul Naţional de Artă al României şi Muzeul Naţional de Artă Contemporană - au fost luate cu asalt, vizitatorii formând în faţa intrărilor cozi care se întindeau pe o distanţă de circa o sută de metri. Oferta instituţiilor a fost variată şi adaptată momentului, atât prin introducerea noilor forme de media, cât şi prin interactivitatea unora dintre proiecte. De exemplu, la Muzeul Naţional de Artă al României (MNAR), vizitatorii au fost invitaţi să creeze propriile lor picto-poezii, suprapunând peste tablouri texte extrase la întâmplare dintr-un joben, după modelul dadaist. Şi pentru că anul acesta a fost rândul poeziei să propună o altă decodare imagisticii picturale, unele dintre tablourile din Galeria de Artă Românescă Modernă şi din Galeria de Artă Europeană au fost puse în relaţie cu câte un text poetic, prin intermediul instalaţiilor sonore. La doar o oră jumătate de la deschidere, reprezentanţii instituţiei dăduseră deja 3.500 de bilete gratuite, aşteptând ca numărul vizitatorilor să depăşească 18.000, potrivit unui reprezentant al instituţiei. Deşi mai puţin accesibil publicului din cauza amplasării, în Palatul Parlamentului, Muzeul Naţional de Artă Contemporană (MNAC) a fost cea mai vizitată instituţie inclusă în circuitul „Noaptea Muzeelor“. Tinerii au stat la rând zeci de minute pentru a putea vedea expoziţiile de fotografie, documentarele şi proiecţiile. În jurul orei 00:00, din cauza mulţimii adunate în faţa instituţiei, poarta care ducea la Palatul Parlamentului a fost închisă de jandarmi, fapt care nu a împiedicat curioşii să aştepte pe bulevard, cu speranţa că vor intra.