Bucuria copiilor în preajma marilor sărbători ortodoxe o văd cel mai bine profesorii de religie, care sunt de multe ori uimiți de creativitatea celor mici și, în același timp, pot să constate puritatea lor sufletească și emoția lor nealterată. Toate acestea transpar din desenele elevilor, din poezioarele lor sau din compunerile lor cu privire la viețile sfinților, la tradițiile religioase și cele populare de Crăciun și Anul Nou. În așteptarea Pruncului Sfânt care se naște în peștera din Betleem, elevii de la școlile gimnaziale „Geo Bogza” și nr. 7 din sectorul 1 al Capitalei, coordonați de profesorul lor de religie, Ionuț Tarău, și-au propus să ne bucure și pe noi cu ceea ce au desenat și au compus în preajma sărbătorii Sfântului Ierarh Nicolae, a Nașterii Domnului și a Sfântului Vasile cel Mare.
Descentralizarea în şcoli, subiect de dezbatere pentru vacanţă
Şcolile având personalitate juridică ar putea fi conduse de Consiliul de Administraţie, care va avea rol decizional, şi de un director cu rol executiv, potrivit unui proiect publicat pe site-ul Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării (MECI) şi supus dezbaterii publice.
Consiliul de administraţie al şcolii ar urma să fie format dintr-un număr impar de membri şi să aibă în componenţă 50% cadre didactice şi 50% reprezentanţi ai autorităţilor publice şi ai părinţilor. Directorul va face parte din Consiliul de Administraţie, iar postul va fi ocupat prin concurs organizat de Consiliul de Administraţie, cu expertiza inspectoratelor şcolare. Pentru unităţile din învăţământul special, inspectoratul şcolar va numi directorul unităţii de învăţământ, cu avizul primarului şi cu avizul consiliului judeţean. Înfiinţarea, desfiinţarea şi reorganizarea unităţilor de învăţământ preşcolar, primar şi gimnazial se vor face la propunerea consiliului local, iar inspectoratul şcolar va da avizul, în baza unei evaluări privind asigurarea calităţii conform standardelor naţionale. În cazul liceelor, şcolilor postliceale şi profesionale, propunerea privind înfiinţarea acestora poate veni şi din partea consiliilor judeţene. Consiliul local va achita integral, din bugetul local, costurile necesare realizării acţiunii, inclusiv costul evaluării. Planul de şcolarizare va fi propus de unitatea de învăţământ, iar consiliul local va aproba proiectele planurilor de şcolarizare pentru toate unităţile de învăţământ din aria geografică proprie, conform proiectului. Inspectoratul şcolar şi MECI vor evalua şi, după caz, vor corecta, în colaborare cu consiliile locale şi unităţile de învăţământ, cifrele de şcolarizare, iar structura anului şcolar şi durata orelor de curs vor fi stabilite anual de minister. Potrivit proiectului, consiliul local va aproba solicitările unităţilor de învăţământ, în limita fondurilor disponibile şi în condiţiile legii, dar şi finanţarea dezvoltării şi modernizării infrastructurii pentru informare şi comunicare electronică. Consiliul local va finanţa şi cofinanţa, de la bugetul local, direct sau prin unităţile de învăţământ de stat, amenajări, dotări iniţiale, modernizări şi actualizări pentru activitatea de documentare şi informare. Proiectul mai prevede că evaluarea cadrelor didactice se va face anual, după încheierea anului şcolar, în două etape. Astfel, se va completa fişa de evaluare de către cadrul didactic respectiv (autoevaluare), de către şeful direct (evaluarea colegială, după caz, a responsabilului de comisie metodică, şefului de catedră, directorului adjunct etc.) şi de către conducătorul unităţii. Se va susţine şi un interviu de evaluare în faţa consiliului de administraţie al şcolii, în care se va completa fişa finală de evaluare, prin medierea diferenţelor existente între cele trei aprecieri, pe baza dovezilor prezentate, se va stabili calificativul final. Pentru fiecare etapă vor fi luate în considerare şi rezultatele evaluărilor externe din perioada analizată (prin inspecţie şcolară, evaluare instituţională), dacă acestea există.