Domnul meu și Dumnezeul meu, cu ce-l putem bucura noi, copiii, părinții și dascălii pe aproapele nostru, în aceste zile minunate de sărbătoare? Către cine să ne deschidem acum, Părinte, cerul inimii noastre,
Ajutor la teme şi o masă caldă pentru copiii defavorizaţi
Fundaţia World Vision România (WVR) lansează campania „Porţia de bunătate”, sumele donate de oamenii care vor să facă o faptă bună fiind direcţionate către copiii vulnerabili din mediul rural. Apelul fundaţiei se lansează „de Paşti către cei care pot să ajute cu o donaţie prin SMS, cu textul PAINE, la numărul 8844 (cost 2 euro/ lună) sau pe site-ul WVR (https://bit.ly/2PVoMW4)”.
Donaţiile vor fi destinate copiilor, în cadrul proiectului „Pâine şi mâine”, şi se vor transforma în „mese calde şi ore de ajutor la teme, printr-un program de educaţie remedială, după un an în care foarte mulţi copii nu au avut acces la educaţie, iar situaţia familiilor din mediul rural este critică”, după cum se arată în comunicatul WVR, preluat de Agerpres. Directorul executiv Mihaela Nabăr precizează că programul „Pâine şi mâine” reprezintă singura şansă pentru copii să nu abandoneze şcoala: „O masă caldă şi două ore de ajutor la teme, cu un profesor calificat, ţin în viaţă şansa acestor copii la educaţie, la un viitor mai bun”.
Până în prezent, 1.250 de elevi au primit mâncare caldă la şcoală, în cadrul proiectului, precum şi ajutor la teme, haine şi alte resurse pentru nevoile de bază. Conform datelor colectate de WVR anul trecut, peste 37% din părinţii care locuiesc în comunităţi rurale vulnerabile nu au reuşit să cumpere alimente sau au achiziţionat doar o parte din cele necesare, în timp ce 41% au fost nevoiţi să adopte strategii de reducere a cheltuielilor familiale. Chiar şi înainte de pandemie, în peste 11% din gospodăriile de la ţară, copiii mâncau numai două mese pe zi. La nivelul întregului rural, proporţia acestora a crescut de la 5% în 2016, la 9% în 2018, ajungând la 11% în 2020.
Totodată, trecerea la orele online a dus la pierderi mari de învăţare, cei mai afectaţi fiind copiii fără posibilităţi materiale, fără acces la internet, echipamente şi programe de educaţie remedială, fără profesori calificaţi în metodologia predării digitale. Astfel, 40% din elevii proveniţi din mediile cele mai defavorizate nu au făcut deloc şcoală online şi au pierdut circa 24 de săptămâni de şcoală, conform WVR. (O. N.)