Centrul Cultural „Socrate” al Parohiei Miroslava II cu hramul „Duminica Sfinţilor Români” şi-a deschis în această săptămână porţile pentru primele activităţi dedicate copiilor. Pentru început,
Care va fi parcursul educaţional al unui profesor
Traseul prevăzut pentru un viitor profesor va suferi modificări în noua lege a învățământului preuniversitar care va intra în vigoare peste o lună.
Formarea cadrelor didactice va include studiile de licenţă de trei ani, doi ani de master pe specializare şi un masterat didactic cu program intensiv de practică în şcoli.
Pentru masteratul didactic de un an, profesorii vor primi lunar o bursă egală cu salariul mediu pe economie. „Cel de-al doilea masterat este subvenționat de stat tocmai în ideea de a-i stimula se meargă pe această rută, să vadă dacă li se potrivește. Și mai e un motiv pentru care am lăsat al doilea masterat subvenționat de stat, pentru că în afară de partea de examen, de practică și de expunere la comunități diferite, avem nevoie și de profesori care au motivație intrinsecă de perfecționare”, a subliniat ministrul educaţiei, Ligia Deca, într-un interviu acordat Karinei Dorobanțu, elevă în clasa a XII-a, şi publicat de Edupedu.ro.
De asemenea, examenul de titularizare va fi susţinut după cel de definitivat. „Titularizarea vine după licențierea în profesie și vine după noul masterat cu 80% practică, pe care îl introducem în noua Lege a educației. Deci nu mai vorbim despre cadre didactice care au expunere limitată la diferite tipuri de școli. Chiar ne-am propus ca prin acest master didactic să aibă preponderență în practică. Să expunem mai multe tipuri de colective - rural, urban, copii cu CES, copii incapabili de performanțe înalte ș.a.m.d. Ei trebuie să poată fi pregătiți pentru o paletă mai largă de colective de elevi, pentru că altfel le va fi foarte greu atunci când probabil își vor alege un post după titularizare”, a mai subliniat Ligia Deca.
Ministrul a mai subliniat că așteptările societății vor fi tot mai mari ca urmare a creșterilor salariale din învăţământ şi trebuie „să ne asigurăm că ceea ce face școala, prin intermediul cadrelor didactice, este ce au copiii nevoie din toate tipurile de medii, nu numai pentru vârfuri; să asigurăm șanse egale”. (O. N.)