În primele două luni ale anului şcolar, incidenţa violenţei a fost de două ori mai mare în rândul elevilor din ciclul primar faţă de cei de gimnaziu şi de patru ori mai mare comparativ cu adolescenţii,
Fără platforme pentru evaluare corectă
Ministrul educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a subliniat că nu există „nici acum” platforme dedicate şi securizate prin care să se facă „o evaluare corectă şi de calitate”. Din acest motiv, „evaluările online şi-au pierdut foarte mult din relevanţă”, mai ales că profesorul nu poate garanta că acela care răspunde la teste este într-adevăr elevul. Ministrul a amintit şi că trecerea la învăţământul online nu a fost o opţiune, ci „o soluţie de avarie”, iar în prezent încă mai există probleme de conectivitate. Acesta a adăugat că, în cazul în care se va păstra actuala rată de creştere a infectărilor cu noul coronavirus, în a doua jumătate a lunii octombrie, foarte multe localităţi, inclusiv Capitala, ar putea depăşi pragul de 6 la mie, ceea ce presupune trecerea la învăţarea online. (O. N.)