Domnul meu și Dumnezeul meu, cu ce-l putem bucura noi, copiii, părinții și dascălii pe aproapele nostru, în aceste zile minunate de sărbătoare? Către cine să ne deschidem acum, Părinte, cerul inimii noastre,
Gândirea creativă a elevilor români
58% dintre elevii din România ating cel puţin nivelul 3 de competenţă, considerat de bază pentru gândirea creativă, potrivit unei analize a rezultatelor PISA 2022, făcută publică de Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OCDE). Acest lucru înseamnă că elevii de 15 ani „pot cel puţin să genereze idei adecvate în contextul unor sarcini expresive sau de rezolvare de probleme simple sau moderate din punctul de vedere al complexităţii, şi încep să demonstreze abilitatea de a genera idei sau soluţii originale în contexte familiare”. Studiul mai arată că 14% dintre elevi se situează la nivelurile 5 sau 6 de competenţă în gândirea creativă (performanţă de top). De asemenea, rezultatele arată că 85% dintre elevii români declară că doresc să ştie cum funcţionează lucrurile, 76% doresc să înţeleagă de ce oamenii se comportă aşa cum se comportă, iar 62% îşi duc sarcinile la bun sfârşit, chiar şi atunci când acestea devin mai dificile decât credeau iniţial. (O. N.)