Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×
Acasa Educaţie și Cultură Educaţie Învăţământul online, pierderi „mari şi foarte mari”

Învăţământul online, pierderi „mari şi foarte mari”

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Educaţie
Data: 20 Mai, 2021

Sute de mii de elevi au avut de suferit în ultimul an şi jumătate de pe urma şcolii online, acest tip de învăţare ducând la „pierderi mari şi foarte mari”, a declarat ministrul educaţiei, Sorin Cîmpeanu, la un post de televiziune. El a precizat că „cifra elevilor care au avut pierderi depăşeşte ordinul sutelor de mii. Este vorba de elevi care au avut acces fără probleme la învăţământul online, iar pierderile sunt din cauza lipsei formării profesorilor, absenţei tehnologiei, a posibilităţilor de verificare. Sunt mult prea mulţi. Inechitatea este principala problemă a sistemului şi ea s-a amplificat mult, foarte mult”.

Ministrul educaţiei spune, totodată, că profesorii nu au putut avea feedback din partea elevilor, aşa cum erau obişnuiţi, mai ales când s-a lucrat cu camera video închisă, motiv pentru care este nevoie ca, în cazul în care se va mai învăţa online, să se lucreze cu camera deschisă. Pentru a face posibil acest lucru, vor fi revizuite procedurile, iar în contractul de şcolarizare va fi trecut în mod explicit ca părinţii, respectiv elevii majori, să-şi dea consimţământul. 

Sorin Cîmpeanu a adăugat că îşi pune mari speranţe în proiectul PROF, prin care se vor forma 28.000 de cadre didactice, proiect care „are trei particularităţi: se derulează la firul ierbii, adică în şcoală, se constituie 100 de baze de practică pedagogică, deci se derulează în şcoală, nu în alte locuri; se construieşte o punte între formarea iniţială şi formarea continuă şi o punte între învăţământul preuniversitar şi cel universitar. Sunt angrenate patru universităţi, 11 case ale corpului didactic, dar obiectivul este naţional, formarea, până în decembrie 2023, a unui număr de 28.000 de cadre didactice. Aduce, de asemenea, şi mentoratul mai aproape de şcoală”. (O. N.)

Citeşte mai multe despre:   Ministerul Educației și Cercetării