Centrul Cultural „Socrate” al Parohiei Miroslava II cu hramul „Duminica Sfinţilor Români” şi-a deschis în această săptămână porţile pentru primele activităţi dedicate copiilor. Pentru început,
Peste 40% dintre elevii de clasa a VIII-a sunt „corijenţi” la matematică
Absolvenţii de gimnaziu întâmpină dificultăţi mari la matematică, 40,8% dintre aceştia nereuşind să obţină nota 5 la simularea Evaluării Naţionale. Profesorii au susţinut că subiectele au avut un grad de dificultate mediu. La limba şi literatura română rezultatele sunt puţin mai bune, 75,3% primind note peste 5.
Ministerul Educației (ME) a publicat, conform calendarului stabilit, rezultatele obţinute de elevii de clasa a VIII-a care au susţinut probele scrise în cadrul simulării Evaluării Naţionale. Datele centralizate pe baza rapoartelor furnizate de inspectoratele școlare județene relevă că, în continuare, matematica rămâne disciplina la care elevii întâmpină cele mai mari dificultăţi, 40,8% dintre aceştia nereuşind să obţină nota 5 (cinci). Distribuția notelor pe tranșe (exprimată în procente) este următoarea: 1 - 4,99: 40,8%; 5 - 5,99: 18,5%; 6 - 6,99: 13,8%; 7 - 7,99: 10,4%; 8 - 8,99: 9,2%; 9 - 9,99: 6,5%. Un număr de 1.385 de elevi (0,8%) au obținut nota 10, mai arată datele ME.
La simularea probei scrise la matematică, desfășurată marți, 21 martie, au participat 163.376 de elevi din totalul celor peste 177.000 de elevi înscriși în clasa a VIII-a, la începutul anului școlar curent. În ceea ce priveşte gradul de dificultate al subiectelor de la matematică, Florentina Pavăl, profesoară de matematică la Colegiul Național „Nicu Gane” din Fălticeni, a precizat pentru Edupedu.ro că acestea au fost de nivel mediu, însă unele au necesitat atenţie şi spirit de observaţie: „Nici unul dintre subiecte nu a creat probleme unui elev conștiincios, dar pentru rezolvarea lor este nevoie de spirit de observație: asemănarea triunghiurilor din III.4.b și unghiul dintre cele două drepte de la III.6.b ar putea fi considerate dificile de o parte dintre elevi”.
La limba și literatura română, 75,3% dintre elevi au primit note mai mari sau egale cu 5, în timp ce 24,7% nu au reuşit să obţină notă de trecere: 5 - 5,99: 14%, 6 - 6,99: 15,2%, 7 - 7,99: 17,2%, 8 - 8,99: 17,3%, 9 - 9,99: 11,4%. 251 de elevi (0,2%) au obținut nota 10.
La proba scrisă de limba şi literatura română au fost prezenți 164.009 elevi din totalul celor peste 177.000 de elevi înscriși în clasa a VIII-a, la începutul anului școlar curent.
„Notele obținute nu se trec în catalog. Prin excepție, la solicitarea scrisă a elevului, aceste note pot fi trecute în catalog. De asemenea, în mod obligatoriu, aceste rezultate vor fi analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ prin discuții individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri adecvate fiecărei situații în parte, scopul fiind îmbunătățirea performanțelor școlare”, au transmis reprezentanţii ME.
Aceste simulări cu subiecte unice organizate la nivel naţional au ca obiectiv atât familiarizarea elevilor cu rigorile unui examen, cât şi optimizarea rezultatelor obţinute de către elevi la finalul studiilor gimnaziale/liceale. Cel puţin teoretic, până la examenul propriu-zis din iunie (19 iunie - proba scrisă la limba și literatura română, 21 iunie - matematică, 22 iunie - limba și literatura maternă), elevii mai au timp să se pregătească în vederea obţinerii unor rezultate mult mai bune. În acest an, media obținută de candidați la Evaluarea Națională va fi singura care va conta în calculul mediei de admitere la liceu. (O. N.)