Bucuria copiilor în preajma marilor sărbători ortodoxe o văd cel mai bine profesorii de religie, care sunt de multe ori uimiți de creativitatea celor mici și, în același timp, pot să constate puritatea lor sufletească și emoția lor nealterată. Toate acestea transpar din desenele elevilor, din poezioarele lor sau din compunerile lor cu privire la viețile sfinților, la tradițiile religioase și cele populare de Crăciun și Anul Nou. În așteptarea Pruncului Sfânt care se naște în peștera din Betleem, elevii de la școlile gimnaziale „Geo Bogza” și nr. 7 din sectorul 1 al Capitalei, coordonați de profesorul lor de religie, Ionuț Tarău, și-au propus să ne bucure și pe noi cu ceea ce au desenat și au compus în preajma sărbătorii Sfântului Ierarh Nicolae, a Nașterii Domnului și a Sfântului Vasile cel Mare.
„Prietenii Culturii“, proiect pentru susţinerea mecenatului
Proiectul „Prietenii Culturii“, un program susţinut de Ministerul Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional, ce îşi propune susţinerea mecenatului în România, a fost lansat luni seară, la Bucureşti, în prezenţa ministrului Theodor Paleologu. Theodor Paleologu a mai spus că o lege a mecenatului este „absolut necesară“ pentru cei care vor să dea bani pentru proiecte culturale. Prezent la eveniment, regizorul Cristian Mungiu s-a alăturat iniţiativei „Prietenii Culturii“. „Încercarea cea mai simplă pe care am vrut să o facem este să convingem statul român că cinematografia românească a fost singura generatoare de veşti bune despre România, care sunt incuantificabile“, a spus el.
„Prietenii Culturii“ este o reţea voluntară de sponsori şi mecena ai culturii şi artelor, persoane fizice şi/sau juridice. Ministerul Culturii este „nodul de reţea“ care pune în comun informaţii despre „prietenii culturii“ şi sectorul cultural din România, pentru facilitarea unor parteneriate care să diversifice şi să consolideze scena culturală, conform Mediafax. O altă campanie lansată de Ministerul Culturii este „În căutarea Cititorilor Celebri“, o campanie de promovare a lecturii în rândul tinerilor şi adolescenţilor, iniţiată de MCCPN, în parteneriat cu Librăriile Cărtureşti, Librăria Humanitas Online (www.libhumanitas.ro) şi Asociaţia „Ginger Group“. Pe durata campaniei tinerii vor putea participa la o serie de dezbateri, un atelier de confecţionat hârtie şi o seară a cărţilor. Parteneri ai campaniei sunt Compania Naţională a Imprimeriilor Coresi, Fundaţia Calea Victoriei, Fundaţia „Noi Citim“, Asociaţia Editorilor din România, conform Agerpres.