Bucuria copiilor în preajma marilor sărbători ortodoxe o văd cel mai bine profesorii de religie, care sunt de multe ori uimiți de creativitatea celor mici și, în același timp, pot să constate puritatea lor sufletească și emoția lor nealterată. Toate acestea transpar din desenele elevilor, din poezioarele lor sau din compunerile lor cu privire la viețile sfinților, la tradițiile religioase și cele populare de Crăciun și Anul Nou. În așteptarea Pruncului Sfânt care se naște în peștera din Betleem, elevii de la școlile gimnaziale „Geo Bogza” și nr. 7 din sectorul 1 al Capitalei, coordonați de profesorul lor de religie, Ionuț Tarău, și-au propus să ne bucure și pe noi cu ceea ce au desenat și au compus în preajma sărbătorii Sfântului Ierarh Nicolae, a Nașterii Domnului și a Sfântului Vasile cel Mare.
Profesorii vor merge la cursuri de formare continuă o dată la cinci ani
Ministrul Educaţiei, Cercetării şi Inovării, Ecaterina Andronescu, a spus, cu prilejul unei dezbateri purtate cu sindicalişti din învăţământ despre Codul educaţiei, că orice profesor trebuie să urmeze cursuri de formare continuă.
„Capitolul care vizează formarea continuă este unul nou de lege a învăţământului, care stabileşte nevoia de formare periodică, din cinci în cinci ani. Legea prevede şi care sunt tipurile de cursuri pe care un cadru didactic trebuie să le parcurgă în procesul formării continue“, a spus Ecaterina Andronescu, conform Agerpres. Ea consideră că, în condiţiile în care o mulţime de date şi statistici arată că în orice meserie te deprofesionalizezi dacă nu te mai întorci la şcoală şi nu mai înveţi şi că acest interval al deprofesionalizării este de regulă cuprins între 2,5 şi 7 ani, media de cinci ani este corespunzătoare. Conform ministrului Educaţiei, Cercetării şi Inovării, sunt mai mulţi furnizori de cursuri de formare continuă: universităţi, casele corpului didactic, inspectoratele şcolare, inclusiv ONG-uri care au drept obiectiv de activitate formarea profesională. „Orice profesor trebuie să facă un curs de formare continuă în specialitate, în metodica şi pedagogia disciplinei respective, în formare digitală“, a afirmat Andronescu. Referitor la titularizare, ea a spus că este gândit un mecanism flexibil. Ministrul Educaţiei a precizat că titularizarea poate fi desfăşurată şi la nivelul unei unităţi şcolare, dacă aceasta este de dimensiune mai mare, că pot să se asocieze în consorţii mai multe unităţi şcolare care să organizeze examenul de titularizare, inspectoratele şcolare putând şi ele să deruleze acest examen. „După ce un tânăr s-a validat pentru cariera didactică, el poate participa la un examen de titularizare, devine titular al sistemului şi apoi intră în mecanismele de formare continuă“, a spus Andronescu. În opinia ministrului Educaţiei, este nevoie să fie acordată o mai mare importanţă decât până acum testării psihologice a cadrelor didactice. Andronescu a adăugat că periodicitatea şi în ce va consta această testare vor rezulta dintr-un protocol ce va fi stabilit împreună cu specialişti din Ministerul Sănătăţii, conform Agerpres.