Fiecare copil, indiferent de culoare, rasă, limbă, sex sau religie, are dreptul, între altele, la protecţie, îngrijire, odihnă şi recreere, educaţie, sănătate şi informare. Statul, prin instituţiile sale, fam
Un post TV pentru minorităţile din România
Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a decis, ieri, să acorde licenţă audiovizuală prin satelit televiziunii Bah TV, un post generalist cu acoperire naţională, dedicat minorităţilor naţionale, care va fi lansat în luna decembrie, cu o investiţie iniţială de circa 600.000 de euro.
Postul Bah TV este deţinut de societatea Centrum Consulting SRL din Târgu Jiu, care o are ca acţionar unic pe Gabriela Radu. La şedinţa CNA a fost prezentă o echipă formată din Horia Enăşel, director de programe, Mara Pârva, director general, Florian Vasilache, director tehnic, şi Marius Bologa, de la departamentul juridic al postului Bah TV. Potrivit lui Horia Enăşel, televiziunea Bah TV va avea acoperire naţională. „Operaţiunile vor fi la Bucureşti, studioul va fi la Bucureşti şi semnalul va fi ridicat de la Bucureşti“, a explicat Horia Enăşel, conform Mediafax. El a mai spus că formatul de principiu al televiziunii va fi unul tematic, dedicat minorităţilor etnice din România - romi, maghiari, croaţi, sârbi, bulgari, greci, lipoveni etc. „Vrem ca acest post să fie un mijloc de armonizare (...) Vrem să aducem problemele minorităţilor în atenţia publică“, a spus Horia Enăşel. El a precizat că, în limba romă, cuvântul „bah“ înseamnă „noroc“. „Vom avea şi o emisiune dedicată tineretului rom“, a mai spus Enăşel. De altfel, chiar acţionarul societăţii Centrum Consulting SRL, Gabriela Radu, este de etnie romă, potrivit directorului general al Bah TV, Mara Pârva. „Publicul ţintă va fi unul generalist, cu preponderenţă format din minorităţi. În cadrul audienţei vor intra însă şi românii. Ne interesează şi românii, la fel de mult ca şi etniile. Emisiunile vor fi în limba română, însă, dacă vom găsi materiale în alte limbi, vor fi difuzate“, a spus Horia Enăşel. El a precizat că postul Bah TV va fi lansat în luna decembrie. În prima parte a zilei, postul va difuza în special programe din domeniul informativ şi muzical, folclor, muzică uşoară - românescă şi a minorităţilor naţionale. Noaptea şi în zilele de weekend vor fi difuzate programe culturale, documentare ştiinţifice etc. Linia directoare a postului va fi dată de talk-show-ul „Confluenţe“, transmis în direct la finalul zilei. Alte emisiuni care vor fi difuzate de post sunt „Şi ei sunt ai noştri“, „Noi te ascultăm“, „Arpegii“ etc. Structura programelor, după sursa de provenienţă, va fi: programe producţie proprie - 92,5% şi producţii audiovizuale ale altor producători - 7,5%. După tipuri de emisiuni, postul va difuza programe de informare - 47%, programe educative, culturale, religioase - 8,5%, filme - 7,5% şi programe de divertisment şi alte tipuri de programe - 37% (12% publicitate şi teleshopping). Valoarea iniţială a investiţiei în Bah TV este de 100.000 de euro, în 2009, urmând ca în 2010 să se investească o sumă de 500.000 de euro. Potrivit directorului general al Bah TV, Mara Pârva, Centrum Consulting SRL este o societate de consultanţă financiară, de intermediere în afaceri, care s-a implicat „colateral“ în activităţi de televiziune. Societatea nu deţine alte licenţe audiovizuale în afară de Bah TV.