Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Acte necesare pentru programul „Rabla“

Acte necesare pentru programul „Rabla“

Un articol de: Corneliu Ciocan - 09 August 2012

A doua sesiune a programului "Rabla" 2012 s-a reluat pentru persoanele fizice, a anunţat recent ministrul mediului Rovana Plumb. Românii care au maşini mai vechi de zece ani pe care doresc să le ducă la casat în schimbul voucherelor valorice pentru programul "Rabla" pot merge la REMAT-uri pentru a le valorifica.

Administraţia Fondului pentru Mediu a prevăzut un buget de 57 de milioane de lei pentru această sesiune, în care ar putea fi scoase din uz 15.000 de autoturisme mai vechi de 10 ani. Cuantumul primei de casare este de 3.800 de lei (la fel ca în 2010 şi în 2011) şi se exprimă printr-un tichet cu valoare nominală. De asemenea, pentru achiziţionarea unui autovehicul nou pot fi utilizate cel mult trei tichete valorice. Administraţia Fondului pentru Mediu a suplimentat cu încă 15.000 de tichete programul "Rabla" din acest an, ajungându-se astfel la un total de 60.000 de vouchere cu o valoare nominală de 3.800 de lei, scrie "Ziarul Financiar". Documentele necesare pentru a intra în program sunt: actul de identitate, certificatul de înmatriculare a autovehiculului uzat, în original şi în copie legalizată, cartea de identitate a autovehiculului uzat, dacă aceasta există, în original şi în copie legalizată, actul doveditor eliberat de către Serviciul public comunitar Regim Permise de Conducere şi înmatriculare a vehiculelor competent teritorial, în original, pentru cazul în care din certificatul de înmatriculare şi cartea de identitate a autovehiculului uzat nu rezultă anul fabricaţiei, anul primei înmatriculări în România şi/sau categoria autovehiculului uzat, certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului local, în original.

Până la începutul acestei luni prin programul "Rabla" s-au casat aproape 26.000 de autoturisme mai vechi de zece ani, iar tichetele au fost utilizate pentru achiziţia a peste 8.000 de maşini noi, din care 3.661 reprezintă autoturisme Dacia.

Potrivit jucătorilor din piaţă, voucherele se tranzacţionează în prezent pe piaţa secundară cu 3.000 de lei, iar valoarea nominală este de 3.800 de lei.