Necesitatea înfiinţării la nivel naţional a unei structuri specializate în intervenţii în situaţii de criză epidemiologică, microciparea animalelor din ferme şi modificarea legislaţiei, astfel încât să
Cumpărătorii online au pe lista de Crăciun 10-11 persoane
Utilizatorii de internet din România intenţionează să ofere în acest an cadouri de Crăciun pentru 10-11 persoane, în medie, iar bugetul alocat pentru aceste cumpărături va ajunge la 1.011 lei, faţă de 730 de lei, în 2018, reiese din sondajul anual efectuat de un portal de comparare a preţurilor. Cele mai populare patru categorii de cadouri sunt: articole de îmbrăcăminte (43%), telefoane mobile, tablete şi accesorii (38%), jucării (36%) şi cosmetice (36%).
Potrivit cercetării, femeile încep din timp cumpărarea darurilor şi îşi extind cumpărăturile până la jumătatea lunii decembrie în speranţa celor mai bune oferte, în timp ce cumpărătorii de sex masculin preferă să achiziţioneze toate cadourile odată, concentrându-se pe o anumită perioadă promoţională. Prin urmare, în rândul acestora, Black Friday - ca ocazie - este mult mai populară (40%) pentru cumpărăturile de cadouri decât în rândul femeilor (28%)“, se menţionează în sondajul realizat de portalul Compari.ro.
„Luând în considerare ultimii 4 ani, Crăciunul de anul acesta al internauţilor va fi probabil «cel mai bogat» de până acum. Utilizatorii de internet intenţionează să ofere cadouri, în medie, pentru 10-11 persoane, iar bugetul pentru cadouri este cel mai mare din ultimii 5 ani. Comparativ cu anul trecut, când suma medie cheltuită a fost de 730 de lei (...) anul acesta intenţionăm să cheltuim în medie 1.011 lei pentru cadouri, depăşind cu mai mult de 440 de lei bugetul de acum patru ani. Pe lângă familia restrânsă şi extinsă, oferim cadouri mai ales prietenilor, în timp ce cadourile făcute colegilor de muncă sunt mai puţin întâlnite“, notează realizatorii cercetării.
În ceea ce priveşte sursele de informare, analiza arată că românii, utilizatori de internet, preferă să intre direct pe site-urile marilor magazine, însă a doua sursă de informare sunt site-urilor de comparare a preţurilor - cu 63% dintre opţiuni, înainte de motoarele de căutare online (51%).
Potrivit sursei citate, 71% dintre utilizatorii de internet români intenţionează să comande de la un magazin online din ţară şi în acest an, dar 19% au în vedere şi anunţurile online, cum ar fi în cazul cumpărării de la o persoană fizică. În acelaşi timp, doar 9% dintre cei chestionaţi au spus că intenţionează să comande de la un magazin online din străinătate.
Peste o treime dintre utilizatorii de internet (34%) mizează, în acest an, pe promoţiile de Black Friday din luna noiembrie, însă în general clienţii nu îşi cumpără deja cadourile de Crăciun, ci îşi fac propriile achiziţii care au fost amânate pentru perioada promoţională.
Cercetarea referitoare la comportamentul românilor în raport cu achiziţionarea cadourilor de Crăciun a fost realizată în luna octombrie a acestui an, pe un eşantion de 2.429 de persoane.