Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×
Acasa Societate Actualitate socială IMM-urile concurează cu multinaţionalele

IMM-urile concurează cu multinaţionalele

Un articol de: Oana Nistor - 26 Aug, 2019

În prima jumătate a anului, IMM-urile au înregistrat peste 87.000 de locuri de muncă vacante, în creştere cu peste 60% faţă de anul trecut, potrivit reprezentanţilor unei platforme de recrutare. Ofertele salariale şi beneficiile rivalizează de multe ori cu cele ale multinaţionalelor, spun reprezentanţii platformelor de recrutare. O altă analiză arată că trei din patru angajaţi români pierd zilnic până la două ore din timpul de lucru din cauza telefoanelor, a zgomotului ambiental specific birourilor de tip „open space” sau a şedinţelor interminabile.

După un an de creştere, companiile mici şi mijlocii investesc în dezvoltare, iar asta implică şi mai multe angajări pe diferite domenii. Astfel, IMM-urile din România au înregistrat în prima jumătate a acestui an peste 87.000 de locuri de muncă vacante, în creştere cu mai mult de 60% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, reiese dintr-o analiză realizată de către reprezentanţii unei platforme de recrutare online. „Companiile mici şi mijlocii au avut un an de creştere impresionantă şi au ieşit la „vânătoare” de candidaţi, oferind, în multe cazuri, condiţii similare cu marii jucători multinaţionali. Vorbim aici nu doar de pachete salariale şi beneficii extrasalariale, ci şi de perspective de dezvoltare, flexibilitate şi promisiunea unor proiecte atrăgătoare. Din toate aceste motive, şi candidaţii sunt destul de atraşi de joburile din astfel de companii, mai ales cei tineri şi foarte tineri, care caută mai degrabă experienţe care să-i dezvolte decât salarii mari”, susţine Bogdan Badea, CEO eJobs România, citat de Agerpres.

Potrivit datelor platformei de recrutare online, în total, aproape 12.500 de IMM-uri au postat cel puţin un anunţ de angajare pe eJobs.ro în intervalul ianuarie - iulie 2019.

Cele mai multe locuri de muncă au fost postate de către companiile care activează în domeniul vânzărilor (2.115), acestea fiind urmate de resurse umane (2.100 de locuri de muncă) şi bănci (1.932). Următoarele în topul celor mai active IMM-uri, din punctul de vedere al angajărilor, sunt companiile din sectorul achiziţiilor, cele din alimentaţie/HoReCa şi transport/distribuţie. La polul opus al clasamentului, cu mai puţin de 200 de posturi vacante, de la începutul anului şi până în august, se află companiile cu activităţi în service-uri şi reparaţii, cele din Farma, Petrol şi Gaze, respectiv Asigurări.

În prezent, în România, activează peste 600.000 de IMM-uri, care cumulează mai bine de jumătate din numărul total de angajaţi de pe piaţă. Salariul mediu net pe care îl câştigă un angajat care lucrează într-o astfel de companie este de aproximativ 700 de euro/lună.

Un sondaj care scoate în evidenţă comportamentul angajaţilor români, realizat de o altă platformă de recrutare online, arată că trei din patru salariaţi pierd zilnic până la două ore din timpul de lucru. Motivele acestei pierderi, potrivit cercetării bestjobs.ro, sunt colegii cu chef de vorbă, telefoanele şi şedinţele interminabile. În viziunea celor afectaţi de pierderea timpului, printre cele mai deranjante sunt discuţiile telefonice zgomotoase purtate de către colegi în birou sau telefonul de serviciu care sună prea des, zgomotul ambiental specific birourilor de tip „open space”, colegii cu chef de vorbă sau şedinţele prea lungi, la care se adaugă timpul petrecut pe reţelele de socializare sau pauzele de cafea. Referitor la ceea ce ar trebui să facă angajatorul pentru a crea un mediu de lucru agreabil, aproape jumătate dintre angajaţi (47%) au menţionat programul de lucru flexibil. De asemenea, 45% au vorbit despre necesitatea creării de spaţii în care să poată lucra fără a fi întrerupţi, iar 24% să se renunţe la conceptul de „open space”. Alţi aproape un sfert (23%) dintre cei chestionaţi au spus că ar vrea ca angajatorul să le ofere cursuri de time management sau să creeze politici interne, precum zile fără şedinţe. „Dincolo de timpul pierdut, un sfert dintre respondenţi afirmă că toate aceste lucruri care îi distrag zilnic le influenţează calitatea muncii, iar doi din zece afirmă că le creşte nivelul de stres ca urmare a presiunii de a rezolva sarcinile de serviciu într-un timp mai scurt decât programul de lucru”, se mai arată în sondajul BestJobs.