Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Moș Crăciun cu bani puțini în familiile de la țară

Moș Crăciun cu bani puțini în familiile de la țară

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Data: 24 Noiembrie 2021

Jumătate dintre familiile care locuiesc în mediul rural ar anula sărbătorile în 2021, din cauza lipsei banilor, iar un părinte din şase nu are nici măcar 10 lei pentru a cumpăra un cadou copilului, relevă rezultatele unui studiu realizat de organizaţia World Vision. România se află pe ultimul loc în Uniunea Europeană într-un clasament care măsoară calitatea vieții și bunăstarea socială a cetăţenilor din 168 de țări.

Cercetarea World Vision arată că o treime dintre părinţii de la sate au un buget mai mic de 50 de lei pentru cadouri. Totodată, o treime dintre familiile din mediul rural nu au avut anul trecut brad de Crăciun, peste 50% au avut un brad, dar sărăcăcios și doar două familii din zece au avut bradul dorit. De asemenea, peste jumătate dintre părinţi spun că perioada Crăciunului este una stresantă, aproape trei sferturi (74%) fiind preocupaţi de lipsa banilor, 30% dintre respondenţi fiind stresaţi pentru că nu pot asigura familiei cele necesare, 14% pentru că nu au cu ce încălzi casa, 10% deoarece nu ştiu dacă vor avea bani pentru mâncare şi tot 10% fiindcă nu au haine de iarnă.

Potrivit studiului citat de Agerpres, în jur de 70% dintre părinți ar alege un cadou care să acopere o necesitate de bază (alimente, haine, încălţăminte) și mai puţin de 30% ar alege o jucărie. Pentru ajutorarea familiilor vulnerabile din mediul rural, World Vision România a lansat campania „Eu cred în tine, Moş Crăciun. Tu crezi în mine?”, prin care îşi propune să aducă bucurii pentru 2.000 de copii din satele românești. Donațiile se pot face pe site-ul fundației sau prin SMS la 8864 cu textul SPERANȚĂ.

Datele cercetării World Vision cu privire la dificultățile cu care se confruntă numeroase familii din mediul rural sunt confirmate de un alt studiu care măsoară calitatea vieții și bunăstarea socială a cetăţenilor din 168 de ţări, în baza analizei a trei dimensiuni principale: asigurarea nevoilor de bază (hrană şi îngrijire medicală de bază, apă şi salubritate, locuinţă şi siguranţă personală), bunăstare (educaţie de bază, accesul la informaţii şi comunicaţii, sănătatea şi bunăstarea, calitatea mediului) şi oportunităţi (drepturile personale, libertatea personală şi de alegere, incluziunea, accesul la educaţie avansată).

În clasamentul rezultat din analiza acestor indicatori, România se situează pe locul 44 din 168 de ţări, însă este pe ultimul loc în UE, după Ungaria şi Bulgaria, arată studiul „Indicele de Progres Social 2021”. Țara noastră a obţinut cele mai bune scoruri pentru accesul la comunicaţii şi informaţii (locul 35), siguranţa personală (locul 38), drepturile personale (locul 41) şi accesul la educaţie avansată (locul 43), dar a înregistrat punctaje mai mici la incluziune (locul 85), sănătate şi bunăstare (locul 81) şi acces la educaţia de bază (locul 73). (C. Z.)