Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Peste 311.000 de apeluri abuzive la 112

Peste 311.000 de apeluri abuzive la 112

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Data: 24 August 2020

În primele şase luni ale anului s-au înregistrat peste 311.000 de apeluri abuzive la numărul unic de urgenţe 112. Serviciul de Telecomunicaţii Speciale recomandă cetăţenilor să sune la 112 doar atunci când viaţa, proprietatea sau mediul sunt puse în pericol. Amenzile pentru apelarea abuzivă a serviciului de urgenţă pot ajunge până la 4.000 de lei. 

În primul semestru al anului, în Sistemul 112 au fost preluate peste 4,8 milioane de apeluri, dintre care doar 2,6 milioane au reprezentat urgenţe. Totodată, datele Serviciului de Telecomunicaţii Speciale (STS) arată că din totalul apelurilor înregistrate, peste 311.000 (6,47%) au fost apeluri abuzive. STS oferă şi date concrete: o persoană din judeţul Olt a sunat de 9.544 ori la 112, iar alte 44 de persoane au apelat numărul unic de urgenţă de cel puţin 1.000 de ori. „Centrele de preluare a apelurilor 112 sunt operative 24/7 pentru a ajuta cetăţenii care au o urgenţă, însă este nevoie să conştientizăm că doar sunând responsabil la 112 putem beneficia de intervenţii rapide şi eficiente. Cetăţenii au sunat în repetate rânduri în mod abuziv, fără să aibă o urgenţă reală, au făcut glume ori au adus injurii operatorilor, au solicitat informaţii sau au folosit linia de urgenţă în contextul unor evenimente pentru care nu era necesară intervenţia agenţiilor specializate (Ambulanţă, Poliţie, Pompieri, SMURD, Jandarmerie, Salvamont etc.)”, a transmis STS într-un comunicat citat de Agerpres.

STS reaminteşte că apelarea abuzivă a Serviciului de urgenţă 112 se pedepseşte cu amendă de până la 2.000 de lei şi până la 200 de ore de activităţi în folosul comunităţii, iar dacă echipele de intervenţie se deplasează în teren şi constată că a fost alertă falsă, amenda poate ajunge la 4.000 de lei şi până la 400 de ore de activităţi în folosul comunităţii. 

STS recomandă cetăţenilor să sune la 112 doar atunci când viaţa, proprietatea sau mediul sunt puse în pericol (incendii, accidente cu victime, persoane inconştiente, probleme medicale grave, agresiuni şi alte infracţiuni, inundaţii, tentative de suicid, tâlhării etc.) De asemenea, atunci când se apelează 112, este necesară cooperarea cu operatorul prin oferirea de detalii cât mai relevante asupra evenimentului reclamat. 
Totodată, STS îi îndeamnă pe cetăţeni să rămână pe fir şi să informeze operatorul în cazul unei apelări din greşeală. „Nu apelaţi numărul de urgenţă pentru a face glume, farse, pentru a adresa injurii operatorilor, pentru a solicita diverse informaţii care nu fac obiectul unei intervenţii de urgenţă (starea vremii, mersul trenurilor, ora exactă, date de contact ale autorităţilor etc.)”, mai solicită STS.

(Oana Nistor)