Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Platformă pentru debirocratizarea administraţiei publice

Platformă pentru debirocratizarea administraţiei publice

Un articol de: Oana Nistor - 26 Feb 2016

Guvernul a lansat ieri platforma online maisimplu.gov.ro, care are drept scop debirocratizarea administraţiei publice prin eliminarea, la propunerea cetăţenilor, a unor documente sau tipuri de dosare. Premierul Dacian Cioloş a spus că au fost identificate „cazuri absurde”. „De exemplu, mamele care tocmai au născut trebuie să depună trei dosare cu, de multe ori, cam aceleaşi tipuri de documente: unul pentru indemnizaţia de creştere a copilului, altul pentru alocaţia de stat şi un altul pentru stimulentul de reinserţie. E un caz unde putem simplifica lucrurile cu depunerea unui singur dosar, în aşa fel încât administraţia să poată să trateze toate cele trei tipuri de indemnizaţii”, a explicat Cioloş. Prim-ministrul a enunţat, totodată, şi principiile pe care se va baza simplificarea birocratică. „În primul rând, ca o instituţie să ceară o singură dată o informaţie de la un cetăţean, după care în baza de date să o poată valorifica de câte ori e nevoie, să punem la punct acest transfer electronic al datelor între instituţii şi să nu plimbăm cetăţeanul de la un ghişeu la altul, să înlocuim documentele legalizate acolo unde este posibil cu declaraţiile pe proprie răspundere ca să evităm şi costuri suplimentare şi birocraţie suplimentară şi să înlăturăm chiar documentele şi procedurile care nu se mai justifică şi care pot fi înlocuite de proceduri digitale”, a afirmat Dacian Cioloş.