Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Rută feroviară modernizată între Curtici și Constanța

Rută feroviară modernizată între Curtici și Constanța

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Data: 06 Octombrie 2020

Coridorul Rin-Dunăre (ramura nordică), care străbate România de la vest spre est, între Curtici şi Constanţa, pe traseul Curtici - Arad - Simeria - Coşlariu - Sighişoara - Braşov - Bucureşti - Constanţa, are 565,8 km de cale ferată, din totalul de circa 850 de kilometri, modernizaţi la standarde europene, potrivit companiei feroviare. După finalizarea și a lucrărilor de semnalizare, trenurile de călători vor putea circula cu 160 km/h.

„Cele mai importante construcţii noi realizate între Simeria şi Sighişoara sunt: podul în formă de arc (134,6 metri) peste râul Târnava Mare, Tunelul Sighişoara (401 metri), Tunelul Daneş (969 metri), cel mai lung tunel de cale ferată construit în România după 1989, pasajul superior rutier peste DN 13 şi Tunelul Turdaş (780 de metri)”, informează CFR SA.

În ceea ce priveşte traseul Sighişoara - Braşov, au fost semnate contracte în 2020 pentru modernizarea a 129,9 km pe tronsoanele marginale, care sunt şi cele mai mari, respectiv subsecţiunile Si­ghi­­­şoara - Caţa (46,5 km) şi Apaţa - Braşov (39,3 km), în lungime totală de aproximativ 86 de km, și se desfăşoară lucrări de demontare a actualei infrastructuri.

Între Sighişoara şi Braşov, în urma lucrărilor de modernizare, lungimea traseului se va scurta la 112,5 km, Braşov - Predeal (26,9 km).

Un alt pas pe care îl face CFR Călători în direcția modernizării este investiția de aproape 10 milioane de lei pentru achiziţionarea unor terminale mobile pentru taxare, dotate cu imprimante, cu ajutorul cărora vor putea fi vândute bilete în tren. De asemenea, posesorii cardului TrenPlus vor putea acumula kilometri parcurşi şi vor putea beneficia de bonusuri şi facilităţi, a declarat, pentru Agerpres, directorul general al companiei, Dan Costescu.

Potrivit acestuia, este vorba despre achiziţionarea a peste 2.000 de terminale, iar investiţia se va realiza din cei 130 de milioane de lei primiţi de companie la rectificarea bugetară.

„Se va renunţa la clasicul chitanţier şi pix şi se vor emite pe acest terminal bilete, se vede foarte precis locul liber, biletul se va tipări pe un suport tot de hârtie, dar cu o imprimantă mică, mobilă, care va fi în dotarea controlorului sau a însoţitorului de tren”, a spus Costescu.

Şeful CFR Călători a precizat că preţul biletelor cumpărate în tren va fi acelaşi doar pentru călătorii care s-au urcat din staţii care nu au case de bilete.

„Preţul se măreşte doar pentru acei călători care s-au urcat din staţii cu case de bilete de unde puteau să îşi cumpere bilete”, a menţionat el.

În ceea ce priveşte Cardul TrenPlus, o legitimaţie nominală, netransmisibilă, cu valabilitate un an, cu ajutorul căruia se obţin reduceri de 25% la toate călătoriile, acesta nu va mai fi tipărit pe suport de hârtie, ci va fi gen portofel electronic. (Cristina Zamfirescu)