Victoria republicanului Donald Trump la alegerile prezidenţiale americane, continuarea războiului din Orientul Mijlociu sau Jocurile Olimpice de la Paris se numără printre evenimentele care, potrivit unei
Tarif unic pe traseele din Bucureşti-Ilfov
Pe traseele din Bucureşti-Ilfov vor putea opera atât operatorii publici, aparţinând autorităţilor locale din Bucureşti, Voluntari, Buftea sau Chitila, cât şi operatorii privaţi, iar tariful va fi unic pentru călători, a decis miercuri Primăria Capitalei. Pe de altă parte, specialiştii atrag atenţia că „ne pregătim de o criză majoră în ce priveşte traficul din Bucureşti”, iar o soluţie cu impact imediat este dezvoltarea transportului în comun în Bucureşti-Ilfov.
S-a stabilit că pe traseele de transport Bucureşti-Ilfov vor opera atât Societatea de Transport Bucureşti (STB), fosta RATB, operatorii regionali aparţinând localităţilor membre ale asociaţiei (Voluntari, Buftea şi Chitila), dar şi operatorii privaţi, în condiţiile asigurării aceloraşi standarde, indiferent de natura operatorului (public sau privat).
„În regiunea Bucureşti-Ilfov se vor introduce un bilet şi un tarif unic pentru călători, urmând ca subvenţiile să fie acordate atât STB, cât şi operatorilor regionali şi celor privaţi, astfel încât transportul să se desfăşoare la acelaşi cost şi în aceleaşi condiţii”, a informat Primăria Municipiului Bucureşti, potrivit Agerpres.
Deciziile au fost luate miercuri în cadrul Consiliului director al Asociaţiei de Dezvoltare pentru Transport Public Bucureşti-Ilfov (ADTPBI), la care au participat primarul general, Gabriela Firea, prefectul Capitalei, Speranţa Cliseru, prefectul judeţului Ilfov, Marius Ghincea, preşedintele CJ Ilfov, Marian Petrache, şi mai mulţi primari ai unităţilor administrativ-teritoriale.
Gabriela Firea a precizat că Primăria Capitalei vizează creşterea calităţii transportului public prin înnoirea parcului auto al STB cu autovehicule nepoluante, modernizarea unor linii de tramvai, amplasarea de separatoare faţă de traficul rutier general, îmbunătăţirea transportului public, astfel încât tot mai mulţi cetăţeni să renunţe la maşinile personale în favoarea transportului public.
De altfel, dezvoltarea transportului în comun în regiunea Bucureşti-Ilfov este una dintre soluţiile care ar avea efect benefic imediat asupra traficului din Capitală, consideră Adrian Ilie, consultant în domeniul dezvoltării urbane şi regionale, care atrage atenţia că „ne pregătim de o criză majoră în ce priveşte traficul din Bucureşti”.
„Dezvoltarea transportului public este cea mai la îndemână şi singura soluţie care poate avea un impact imediat, dezvoltarea transportului public în întreaga regiune Bucureşti-Ilfov, pentru că locuirea s-a extins în periurbanul Bucureştiului, iar populaţia activă traversează zilnic Bucureştiul”, a afirmat specialistul, în cadrul unei dezbateri despre soluţiile de mobilitate şi tranzit pentru Capitală, care a avut loc în urmă cu două zile.
În opinia sa, primăriile din România nu fac din politicile de transport politici primordiale, deşi „în mod normal, ca bună practică, ar trebui ca politicile de transport să fie în centrul ierarhiei oricărei politici de dezvoltare”.
„Ne pregătim de o criză majoră în ce priveşte traficul din Bucureşti, e abia începutul ceea ce trăim astăzi. (...) Ne aflăm în situaţia de a vedea efectele a 25 de ani de lipsă a planificării. În România cuvântul planificare nu există”, a subliniat el, potrivit Agerpres. Ilie a menţionat că în regiunea Bucureşti-Ilfov, atractivă economic, a apărut „o dezvoltare urbană necontrolată”.
Pe de altă parte, Gheorghe Udrişte, consilier la cabinetul primarului general al Bucureştiului, crede că trebuie pusă în aplicare o lege a Capitalei şi să se renunţe la sectoare.
„De ce nu avem curajul să terminăm odată cu politica asta sectorială cu şase primării de sector şi să punem în aplicare Legea Capitalei, o singură Primărie Generală, un singur buget, un plan de urbanism general pentru tot oraşul, o dezvoltare integrată şi unitară în funcţie de nevoi?!”, a declarat Udrişte.
Potrivit acestuia, soluţia pentru Bucureşti nu poate fi alta decât un transport public modern, civilizat, căruia să i se acorde tot ce este nevoie pentru a fi prioritizat.