Victoria republicanului Donald Trump la alegerile prezidenţiale americane, continuarea războiului din Orientul Mijlociu sau Jocurile Olimpice de la Paris se numără printre evenimentele care, potrivit unei
UE are un nou logo pentru produsele ecologice
Comisia Europeană a anunţat câştigătorul concursului de design pentru logo-ul ecologic al UE. De la 1 iulie 2010, logo-ul ecologic al UE va figura obligatoriu pe toate produsele ecologice preambalate produse în statele membre şi care respectă standardele necesare. Pentru produsele de import, noul simbol va fi facultativ.
Pe lângă „Euro-frunza“, se vor putea aplica şi alte logo-uri ecologice ale diferitelor întreprinderi private ori folosite la nivel regional sau naţional. „Sunt încântată că avem un proaspăt logo ecologic al UE“, a declarat Mariann Fischer Boel, comisarul pentru Agricultură şi dezvoltare rurală. „Competiţia a mărit vizibilitatea alimentelor ecologice şi avem acum un logo cu care ne vom putea toţi identifica“, a mai spus oficialul. Noul logo este rezultatul unui concurs deschis tuturor studenţilor la arte plastice şi design din Uniunea Europeană. S-au primit aproape 3.500 de proiecte care au fost analizate de un juriu format din specialişti de renume internaţional. Cele trei proiecte finaliste selectate de ei au fost încărcate pe site-ul web al competiţiei şi supuse unui vot online până la 31 ianuarie 2010. În ultimele două luni, circa 130.000 de votanţi s-au pronunţat online, alegând noul simbol ecologic dintre cele trei proiecte finaliste. Învingătorul este un student din Germania, Dusan Milenkovic, a cărui „Euro-frunză“ a întrunit 63% din sufragii. Proiectul laureat reprezintă stelele Uniunii Europene alcătuind conturul unei frunze pe un fond verde, „un simbol foarte simplu care îmbină două mesaje clare: natura şi Europa“.