Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×
Acasa Societate Familie „Baroc de Dobrogea - 2008-2010“, la Muzeul Satului

„Baroc de Dobrogea - 2008-2010“, la Muzeul Satului

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Familie
Un articol de: Oana Nistor - 30 Iun, 2010

Şcoala de Poetică Fotografică "Francisc Mraz" din Bucureşti vernisează astăzi, de la ora 19:00, la Muzeul Naţional al Satului "Dimitrie Gusti", expoziţia "Baroc de Dobrogea - 2008-2010". Vor fi expuse, până la data de 15 august 2010, 165 de lucrări aparţinând ultimelor trei generaţii de cursanţi ai şcolii.

Şcoala de Poetică Fotografică "Francisc Mraz" din Bucureşti, aflată sub egida Fundaţiei Culturale "Societatea de Concerte Bistriţa", vernisează astăzi, începând cu ora 19:00, la Muzeul Costumului Popular din cadrul Muzeului Naţional al Satului "Dimitrie Gusti", expoziţia "Baroc de Dobrogea - 2008-2010".

Expoziţia, care va fi deschisă până pe 15 august 2010, de marţi până duminică între orele 9:00 şi 17:00, va fi vernisată de prozatorul Ioan Groşan. Acţiunea face parte dintr-un proiect comun al Muzeului Naţional al Satului "Dimitrie Gusti" şi al Fundaţiei Culturale "Societatea de Concerte Bistriţa" prin Şcoala de Poetică Fotografică "Francisc Mraz".

Expoziţia va conţine 165 de lucrări, 50x70cm, ale următorilor 65 de autori: Cătălin Alexa, Bogdan Anda, Daiana Anghel, Radu Angheloiu, Victor Avram, Emilian Badea, Adrian Balmeş, Lucian Bibo, Stelian Bogza, Cornel Brad, Irina Bran, Răzvan Bumbeş, Ioan Bunea, Iulia Chicuş, Andreea Ciolacu, Sorin Constantin, Andrei Conţiu, Flavia Cozma, Ionelia Diaconu, Catrinel Dima, Bogdana Dobre, Ionuţ Dragnea, Bogdan Dumitru, Iulia Dumitru, Ştefan Dumitru, Cătălin Enache, Cristian Fetter, Larisa Fica, Mihaela Gavrilescu, Mirela Ghindea, Ioan Grigore, Jean Grigore, Teodor Horea, Alin Iacob, Luisa Iatan, Gyuri Ilinca, Daniel Ionescu, Sorina Iordan, Ana-Cristina Irian, Dafina Jeacă, Teodora Maftei, Alexandru Medeşan, Şerban Mestecăneanu, Andrei Mihalca, Raluca Minoiu, Andrei Mîţă, Alexandru Modoi, Mirela Momanu, Francisc Mraz Ferko, Carmen Obreja, Cosmin Olinici, Bogdan Oprea, Silviu Pavel, Raluca Petrache, Cosmina Popescu, Crenguţa Profir, Ioana Puşcarciuc, Mirona Radu, Dragoş Răpeanu, Laura Sârbu, Alexandru Spineanu, Elena Stancu, Tudor Stănică, Raul Tanislav, Sabina Ulubeanu, Andreea Vintze.

"Suntem la a 6-a excursie din Dobrogea, cu o preocupare aparte pentru sudul Dobrogei, şi propunem o expoziţie de 165 de piese, împlinite cu un soi de majestuozitate plină de smerenie, atât ca subiect, ca tratare a subiectului, cât şi a utilizării unui complex instrumentar de poetică fotografică. Majoritatea subiectelor noastre sunt rurale, ceea ce face să ne simţim foarte acasă în spaţiul Muzeului Satului, oferind o alternativă estetică prietenoasă documentarismului socio-vizual, specific lui Dimitrie Gusti", a declarat Francisc Mraz Ferko, cineast şi director artistic TV TRINITAS.

Potrivit organizatorului expoziţiei, fiecare participant intră în expoziţie cu stilul propriu, dar fără a atinge genul ştiinţific, etnografic sau jurnalistic. "Viziunile sunt mai degrabă poetice, priviri proaspete asupra vitalităţii unei zone de ţară aflată într-o stare de sărăcie demnă. Am dorit să surprindem frumosul chiar în locuri în care majoritatea celorlalţi se blochează în urât. A rezultat o policromie - chiar şi în alb-negru - ce se apropie mai degrabă de barocul muzical decât de cel arhitectonic. Însemnul general al expoziţiei credem şi sperăm că este cuplul de atribute delicat-viguros", a mai subliniat Francisc Mraz Ferko.