Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×
Acasa Societate Familie Centre de suport educaţional pentru copii din mediile defavorizate

Centre de suport educaţional pentru copii din mediile defavorizate

Data: 03 Aug, 2010

Organizaţia "Salvaţi Copiii" România a anunţat deschiderea unui număr de 32 de centre de pregătire preşcolară şi şcolară pentru copiii cu vârsta cuprinsă între 6 şi 16 ani. Programele de tip "Şcoala după şcoală" şi "A doua şansă" sunt destinate copiilor care provin din medii defavorizate socio-economic "în vederea prevenirii abandonului şcolar, integrării şi reintegrării şcolare". Potrivit unui comunicat al organizaţiei, cele 32 de centre se vor regăsi în judeţele Botoşani, Iaşi, Neamţ, Suceava, Vaslui, Brăila, Buzău, Constanţa, Galaţi, Tulcea, Vrancea, Alba, Braşov, Covasna, Harghita, Mureş, Sibiu (regiunea centru), Argeş, Călăraşi, Dâmboviţa, Giurgiu, Ialomiţa, Prahova, Teleorman, Dolj, Gorj, Mehedinţi, Olt, Vâlcea şi Bucureşti-Ilfov. Potrivit datelor Institutului Naţional de Statistică (INS), în 2008, 436.404 copii cu vârsta cuprinsă între 3 şi 17 ani nu erau înscrişi la nici o formă de învăţământ (grădiniţă, şcoală, liceu şi învăţământ profesional). De asmenea, numărul copiilor neşcolarizaţi creşte semnificativ începând cu vârsta de 13 ani (în prima parte a ciclului gimnazial, 24.186 de copiii de acestă vârstă nefiind integraţi şcolar) şi atinge un maxim în jurul vârstei de 16-17 ani (138.234), ceea ce indică o tendinţă de creştere a ratei abandonului şcolar începând cu această vârstă.