Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Familie Educaţie specială pentru copii cu autism

Educaţie specială pentru copii cu autism

Data: 06 Iulie 2010

Reprezentaţii Asociaţiei Autism România atrag atenţia asupra necesităţii legislaţiei în educaţia specială. Preşedintele asociaţiei, Liuba Iacoblev, a declarat, pentru Agerpres, că ar trebui să existe un capitol distinct pentru autism în legislaţia secundară, care să trateze problemele speciale ale persoanelor cu autism.

"Educaţia specială este lăsată de izbelişte. Se impune o reglementare. Am organizat conferinţa pentru a informa părinţii şi familiile celor care au persoane cu autism despre această afecţiune şi pentru aceasta am invitat specialişti din Marea Britanie, care au venit cu expertiza lor de lucru directă cu copiii, dar şi cu materiale teoretice", a spus preşedinta asociaţiei.

În România nu există o statistică exactă a persoanelor cu această afecţiune, estimându-se că ar fi un caz la 110 copii. "Un calcul simplu ne arată că este vorba de 40.000 de copii", spune Liuba Iacoblev. Psihoterapeutul Alina Porumboiu a subliniat că se impune un program personalizat, specific nevoilor lor. "Şi aceşti copii au dreptul la educaţie, şi, mai ales, la o educaţie calitativă, pentru că altfel educaţia este inutilă", a spus Alina Porumboiu, subliniind că este foarte importantă relaţia copil-educator, dar şi cooperarea profesor-părinte, un rol important revenind psihologului şcolar.