Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Familie Elevii vor da evaluări naţionale din doi în doi ani

Elevii vor da evaluări naţionale din doi în doi ani

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Familie
Data: 13 Aprilie 2010

Începând cu anul 2013, admiterea elevilor în ciclul de învăţământ liceal se va realiza pe baza portofoliului educaţional. Dacă numărul locurilor oferite la liceu este mai mic decât cel al candidaţilor, aceştia vor mai susţine şi alte examene, între care o evaluare la o disciplină stabilită de unitatea de învăţământ, în funcţie de profil.

Potrivit Legii educaţiei naţionale, începând cu anul 2013, admiterea la liceu se realizează după o procedură ce ţine cont de raportul dintre numărul de candidaţi şi numărul locurilor oferite de unităţile de învăţământ liceal. Astfel, în cazul în care numărul de candidaţi nu depăşeşte numărul locurilor oferite de liceu, admiterea se va realiza pe baza portofoliului educaţional al elevului.

În cazul în care numărul de candidaţi este mai mare decât numărul locurilor oferite de liceu, admiterea se face luând în calcul, în proporţie de 70%, portofoliul educaţional al elevului, media de absolvire a învăţământului obligatoriu şi media la probele de la evaluarea naţională de la sfârşitul clasei a IX-a şi, în proporţie de 30%, nota obţinută la disciplina de admitere stabilită de liceu. În cazul mediilor egale, diferenţierea se face pe baza portofoliului educaţional al elevului.

Articolul 59 precizează foarte clar că "portofoliul educaţional este elementul central al evaluării învăţării şi cuprinde totalitatea diplomelor, a certificatelor sau a altor înscrisuri obţinute în urma evaluării competenţelor dobândite sau a participării la activităţi de învăţare, în diferite contexte, precum şi produse sau rezultate ale acestor activităţi, în contexte de învăţare formale, nonformale şi informale. Utilizarea lui se face începând cu clasa pregătitoare şi reprezintă cartea de identitate educaţională a elevului".

La finalul clasei a IX-a, în baza unei metodologii elaborate de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, va avea loc o evaluare naţională disciplinară obligatorie a tuturor elevilor, rezultatele evaluării exprimându-se printr-un punctaj, similar testelor internaţionale. Elevii vor susţine, în scris, o probă transdisciplinară de evaluare a competenţelor de comunicare în limba română, limba maternă şi într-o limbă de circulaţie internaţională, o probă transdisciplinară de evaluare a competenţelor la matematică şi ştiinţe. De asemenea, absolvenţii vor fi evaluaţi în ceea ce priveşte competenţele de utilizare a calculatorului (probă practică), iar oral vor fi evaluaţi cu privire la competenţele civice şi sociale.

Evaluări continue, începând cu clasa pregătitoare

Potrivit Legii educaţiei naţionale publicate pe site-ul ministerului de resort, evaluările şcolarilor încep încă de la finalul clasei pregătitoare, atunci când cadrul didactic responsabil întocmeşte, "în baza unei metodologii validate ştiinţific", un raport de evaluare a competenţelor cognitive, emoţionale şi sociale ale copilului.

La finalul clasei a II-a, fiecare şcoală, în baza unei metodologii elaborate de către MECTS, organizează şi realizează evaluarea achiziţiilor fundamentale, respectiv scris-citit şi matematică, rezultatele vor fi folosite pentru elaborarea planurilor individualizate de învăţare ale elevilor şi vor constitui documente din portofoliul educaţional al elevului.

Ministerul va realiza, prin eşantionare, la sfârşitul ciclului primar, o evaluare la nivel naţional a competenţelor fundamentale dobândite după modelul testărilor internaţionale.

Evaluările continuă la finalul clasei a VI-a, când toate şcolile vor organiza şi vor realiza evaluarea elevilor prin două probe transcurriculare: limbă şi comunicare (limba şi literatura română şi o limbă străină), matematică şi ştiinţe. Rezultatele vor fi utilizate pentru elaborarea planurilor individualizate de învăţare ale elevilor şi pentru orientarea şcolară către un anumit tip de liceu şi vor fi trecute în portofoliul educaţional al elevului.