Duminica a 30-a după Rusalii (Dregătorul bogat - păzirea poruncilor) Luca 18, 18-27 În vremea aceea un dregător oarecare s-a apropiat de Iisus şi L-a întrebat, zicând: Bunule Învăţător, ce să fac ca să
Ieri a început evaluarea competenţelor digitale la BAC
Proba de evaluare a competenţelor digitale din cadrul primei sesiuni a examenului naţional de bacalaureat se desfăşoară în perioada 19-29 aprilie, în 1.411 centre de examen. La nivel naţional s-au înscris 212.088 de elevi.
Pentru prima oară în ultimii 20 de ani, examenul de bacalaureat se desfăşoară în interiorul anului şcolar şi nu la sfârşitul acestuia. După evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba şi literatura română, respectiv limba şi literatura maternă, desfăşurată în intervalul 15-19 februarie, începând de luni, 19 aprilie, şi până joi, 29 aprilie, conform calendarului stabilit de Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului (MECTS), are loc proba D din cadrul examenului de bacalaureat - evaluarea competenţelor digitale. Pentru susţinerea ei s-au înscris 212.088 de elevi, repartizaţi, pe zile, în 1.411 centre de examen. Potrivit MECTS, până la data de 14 aprilie, 114 elevi au solicitat recunoaşterea/echivalarea probei, întrucât deţin un certificat de competenţă digitală ECDL, în conformitate cu normele stabilite de minister. Sunt evaluate cunoştinţele de internet, sisteme de calcul, sisteme de operare Elevii vor da examenul în laboratoarele de informatică din unităţile de învăţământ liceal, evaluarea durând maximum 90 de minute ca timp de lucru. Candidaţii au de rezolvat un număr de aproximativ 16-17 itemi, ce vizează competenţe din următoarele domenii: "Concepte de bază privind sistemele de calcul", "Utilizarea computerului şi organizarea fişierelor/sisteme de operare", "Procesoare de texte", "Procesoare de calcul tabelar", "Prezentări", "Baze de date" şi "Mijloace moderne de comunicare. Reţeaua internet" (HTML). Comisia de bacalaureat de evaluare a competenţelor digitale, organizată la nivelul unităţii de învăţământ liceal, asigură pregătirea laboratoarelor de informatică şi a calculatoarelor, asigurându-se că toate au softul necesar pentru rezolvarea subiectelor. Totodată, la pregătirea calculatoarelor se va avea în vedere ca, în timpul probei, candidaţii să nu poată comunica între ei prin calculator şi ca toate calculatoarele să aibă aceeaşi informaţie pentru toţi candidaţii. La finalul probei, candidaţii vor furniza comisiei un folder în care vor memora produsele software obţinute prin rezolvarea subiectelor propuse, precum şi un fişier în care vor nota răspunsuri la eventualele întrebări conţinute în subiecte. Se interzice candidaţilor să pătrundă în sală cu orice fel de lucrări: manuale, dicţionare, notiţe, însemnări etc., care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, precum şi cu telefoane mobile şi cu orice mijloc electronic de stocare a informaţiei, de calcul sau de comunicare. Rezultatul obţinut de fiecare candidat nu se exprimă prin note sau prin calificativ admis/respins, ci prin stabilirea nivelului de competenţă în raport cu standardele europene recunoscute în domeniu. În funcţie de punctajul obţinut, se va stabili nivelul de competenţă digitală a candidatului, după cum urmează: utilizator începător (0-25 puncte), utilizator de nivel mediu (26-50 puncte), utilizator avansat (51-74 puncte) şi utilizator experimentat (75-100 puncte). Rezultatele finale se comunică după ultima zi de examen. Un elev care nu se prezintă la probele orale poate participa la probele scrise, însă nu poate promova examenul de bacalaureat.