Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Familie Învăţământul românesc, „un sistem ineficient“

Învăţământul românesc, „un sistem ineficient“

Data: 23 August 2010

La rectificarea bugetară aprobată săptămâna trecută de Executiv, Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului a pierdut 494,6 milioane de lei, ministrul Daniel Funeriu afirmând că "impactul acestor măsuri va fi mai scăzut" dacă va exista o organizare mai bună.

El a spus că, potrivit unui studiu al Băncii Mondiale, calitatea învăţământului în România nu a crescut, deşi investiţia în educaţie a crescut "foarte mult", banii fiind "disipaţi de un sistem ineficient". "Avem un studiu al BM care ne arată că, din păcate, calitatea educaţiei nu a crescut, cu toate că investiţia în educaţie a crescut foarte mult. Întrebarea este unde sunt banii? Banii au fost disipaţi de un sistem ineficient. Sunt notorii cazurile de lucrări făcute pe nişte sume de bani incredibil de mari. Există, evident, aspectul optimizării folosirii banului public. Şi atunci când sistemul este optim, şi investiţia va avea efectul scontat", a mai afirmat Daniel Funeriu. Potrivit ministrului Educaţiei, "în afara unei finanţări corecte" şi a utilizării banilor "în mod cinstit" nu se poate face performanţă în educaţie.