Fructele călugărului (sau para călugărului) sunt mici, verzi şi se aseamănă cu nişte tărtăcuțe sau cu pepenele galben. Provin din Asia de Sud-Est și erau folosite încă din secolul al XIII-lea. Nu se
Copiii cu ADHD, discriminaţi în şcoli şi grădiniţe
Organizaţia "Salvaţi Copiii" lansează mâine studiul intitulat "Analiza serviciilor de sănătate mintală a copiilor din România", studiu care vizează copiii diagnosticaţi cu ADHD, o tulburare neurobiologică care se caracterizează printr-un nivel al neatenţiei, hiperactivităţii şi impulsivităţii ce nu corespunde vârstei de dezvoltare. Organizaţia "Salvaţi Copiii" atrage atenţia că, deşi comunităţile ştiinţifice şi de practicieni recomandă abordarea dificultăţilor asociate ADHD în colectivitate în clasa de elevi şi/sau grupa de preşcolari, respectându-se nevoile, caracteristicile şi potenţialul fiecărui copil, într-un număr îngrijorător de grădiniţe şi şcoli generale sunt exercitate presiuni asupra familiilor în care copilul are un astfel de diagnostic, în vederea excluderii acestuia din colectivul de elevi şi mutării lui într-o altă unitate. Astfel, acestor copii li se încalcă dreptul la educaţie, dreptul la îngrijiri de sănătate prin lipsa serviciilor de evaluare şi intervenţie standardizată cerută de specificul acestei probleme de sănătate şi calitatea vieţii în familie, prin faptul că rareori părinţii au acces la programe care să le dezvolte acele abilităţi de parenting necesare în preajma unui copil cu ADHD.
ADHD este înalt transmisibil ereditar şi nu este generat de alimentaţie necorespunzătoare, comportamente şi atitudini neadecvate ale părintelui în procesul de creştere şi educaţie a copilului sau urmărirea în exces a programelor TV şi implicarea în jocuri pe calculator. În ciuda prejudecăţilor pe larg vehiculate în rândul adulţilor, părinţilor şi chiar profesioniştilor, ADHD nu are legătură cu "răsfăţul" copilului, iar comportamentele problematice asociate acestei tulburări de sănătate nu ţin de obrăznicie, sfidare sau lipsă voluntară de cooperare din partea copilului în relaţia cu adultul sau cu alţi copii. Premisele unei abordări reuşite ţin de pregătirea temeinică a cadrului didactic în psihologia copilului, psihopedagogie şi managementul comportamentului la clasă, precum şi de prezenţa obligatorie a psihologului în fiecare unitate de învăţământ.