Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×
Acasa Societate Sănătate Despre reglarea siluetei cu ajutorul regimului alimentar

Despre reglarea siluetei cu ajutorul regimului alimentar

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Sănătate
Un articol de: Constantin Milică - 15 Iun, 2014

Apropierea sezonului călduros ridică probleme serioase multor persoane cu greutate corporală peste valorile normale. Noua dietă alimentară trebuie să fie desfăşurată pe o perioadă prelungită, ajutând organismul să elimine, treptat, grăsimile şi toxinele, să reducă apetitul şi să asigure o stare de sănătate normală, fără recidivare spre obezitate.

Un regim sănătos al persoanelor supraponderale constă din renunţarea la unele alimente cu mare aport energetic şi adoptarea unui regim hipocaloric, hipoglucidic, hipolipidic, hiposodat şi normoproteic.

Dieta zilnică va trebui să includă:

- supe de tomate, sfeclă roşie sau de zarzavat fără paste făinoase sau găluşte (atât dimineaţa, cât şi la prânz);

- salate de crudităţi (lăctucă, spanac, pătrunjel, mărar, tomate, castraveţi, morcovi, ţelină, ridichi, ardei gras, vinete, bame, ceapă crudă (creşte diureza), praz, usturoi, varză albă şi roşie, conopidă, dovlecei), bogate în vitamine, săruri minerale, enzime, antioxidanţi, substanţe cu efecte diuretice şi depurative. Datorită volumului mare, salata de crudităţi dă senzaţia de saturare şi se va servi la începutul fiecărei mese;

- consumul de fructe bogate în celuloză creează senzaţia de saţietate, fără a aduce un aport caloric substanţial. Zilnic se pot mânca 1-1,5 kg fructe, împărţite în cinci părţi egale, consumate crude, în sucuri, compoturi, citronade şi ceaiuri de măceşe şi coji de mere, neîndulcite sau cu uşor adaos de zaharină. Efectele cele mai bune se obţin după o cură cu fructe amărui (grepfrut roşu), bogate în antocianine;

- desertul ideal pentru obezi va consta din fructe proaspete cu conţinut glucidic sub 10% (cireşe, vişine, caise, piersici, mere, pere, gutui, lămâi, portocale, pepene verde, struguri, coacăze, căpşuni, fragi, zmeură);

- dieta alimentară zilnică se completează cu carne slabă de vacă, viţel şi pasăre, peşte slab (şalău, ştiucă, lin, biban), lapte degresat şi iaurt (surse de calciu şi proteine), urdă, brânză degresată şi nesărată de vaci, caş, ouă fierte, cartofi piure, ulei vegetal presat la rece (una-două linguri pe zi), pâine neagră şi intermediară (bogate în celuloză şi vitamina B), mămăligă, păstăi de fasole (scade glicemia), orez integral, conopidă, ciuperci, nuci;

- un alt remediu util în cura de slăbire foloseşte oţetul de mere (două linguriţe în 100 ml apă sau ceai de anason), de trei ori pe zi, luat în timpul meselor, care contribuie la eliminarea grăsimilor, a toxinelor şi a excesului de apă din organism, prin conţinutul ridicat de potasiu, cu proprietăţi diuretice;

- condimentele cu ardei iute (bogat în capsaicină) şi piper negru intensifică metabolismul şi provoacă o ardere intensă a caloriilor;

- apa plată, apa de izvor sau apa îmbunătăţită cu zeamă de lămâie se bea în cantitate de opt pahare pe zi, minimum 1,5 litri, fiind un inhibitor natural al poftei de mâncare. Se ştie că vitamina C din lămâie ridică nivelul adrenalinei şi activează metabolismul ce va scoate din rezerve tot mai multe grăsimi. Poate fi luată o cafeluţă neîndulcită (eventual cu zaharină).

Pentru respectarea cu stricteţe a regimului alimentar se recomandă a fi cunoscute următoarele detalii:

- menţinerea raţiei calorice în fiecare zi la limite stabilite;

- adoptarea unui post total (numai cu apă) de o zi pe săptămână, timp de trei luni, sau un post relativ, numai cu 300-500 g fructe pe zi;

- respectarea unui orar regulat de mâncare, cu 3-4 mese pe zi, ultima la ora 19:00, folosind multe legume şi fructe, cu conţinut energetic redus, dar cu volum sporit (o singură masă luată seara favorizează starea de obezitate);

- micul dejun de dimineaţă este obligatoriu şi nu poate fi înlocuit cu o cafea, ţinând seama de consumul energetic foarte ridicat în activităţile zilei;

- eliminarea consumului între mese a gustărilor consistente, prăjituri, biscuiţi, fursecuri, chips-uri, fructe uscate;

- în cursul mesei nu se beau lichide şi nu se fac alte activităţi (urmărirea programelor TV, citirea ziarelor, redactarea de lucrări);

- se asigură un regim normal de somn, întrucât insomniile modifică secreţiile hormonale, favorizând depunerile de grăsimi.

Se cunosc şi reţete speciale, cu cure de durată, în care se consumă zilnic un anumit produs: mere (1 kg), struguri (1-2 kg), cireşe şi vişine, tomate (250 ml suc), ţelină (100 ml suc înainte de masă), varză crudă. O asemenea cură de 20 zile cu una-zece lămâi pe zi (diluate de 8 ori şi luate înainte de mese) reduce celulita şi riscul unor boli (hipertensiune arterială, ateroscleroză, diabet, arterită, flebită, tromboză, varice, litiază urică şi poliartrită reumatoidă).