Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Timp liber Metroul parizian la aniversare

Metroul parizian la aniversare

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Timp liber
Data: 18 Iulie 2014

La 19 iulie 1900, cel mai romantic oraş al lumii - cum este considerat Parisul - a deschis publicului adâncurile sale, inaugurând metroul.

După inaugurarea primei linii, extinderea a urmat în ritm alert, continuând chiar şi în timpul Primului Război Mondial, astfel că în 1920 parizienii aveau acces cu metroul la întregul centru al Parisului. Liniile sunt numerotate, de la 1 la 16 (existând linia 3 bis şi linia 7 bis), iar lungimea lor însumată formează 214 kilometri. Parizienii au 300 de staţii de unde pot accesa acest modern şi totodată vechi mijloc de transport - metroul parizian fiind printre primele apărute şi cele mai mari din lume.

Parfumul începuturilor metroului parizian mai poate fi simţit în unele staţii din zona centrală, care nu au fost încă modernizate. Ele au fost realizate de arhitectul, designerul şi decoratorul francez Hector Guimard (1867-1942), în stilul Art Nouveau - al cărui reprezentant de frunte este.

Ca o curiozitate semnalăm că trenurile liniilor 1, 4, 6, 11, 14 folosesc roţi de cauciuc. Denumirea metroului parizian a fost, iniţial, Chemin de Fer Métropolitain (Căile Ferate Metropolitane), apoi Métropolitain, iar astăzi se foloseşte abrevierea Métro. (Dan Cârlea)