Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Actualitate religioasă Știri Aeroportul Bacău ar putea fi concesionat pe 35 de ani

Aeroportul Bacău ar putea fi concesionat pe 35 de ani

Data: 11 Noiembrie 2008

▲ Compania aeriană Blue Air ar putea primi în concesiune Aeroportul din Bacău pe o perioadă de 35 de ani, fiind singura care a depus ofertă de concesiune, potrivit datelor furnizate de Ministerul Transporturilor ▲ Deşi decizia concesionării trebuia să fie luată în vara acestui an, termenul a fost amânat succesiv până în prezent ▲ Iniţial, opt firme, şase româneşti, una din Austria şi alta din Italia, au achiziţionat caietul de sarcini ▲

Schema de concesionare proiectată de firma internaţională de consultanţă Deloitte prevede reluarea licitaţiei în condiţiile în care oferta Blue Air nu se încadrează în detaliile caietului de sarcini. Conform proiectului de concesionare, viitorul investitor ar trebui să investească circa 42 de milioane de euro în următorii 35 de ani, în special pentru reabilitarea şi modernizare pistei de aterizare-decolare şi dezvoltarea terminalului pentru călători.

Pista este într-un grad avansat de degradare

Aeroportul internaţional din Bacău, destinat atât traficului civil de călători ori marfă, cât şi celui militar, are, în prezent, o pistă a cărei lungime ar permite accesul oricărei aeronave construite în lume, dar cunoaşte, conform specialiştilor, un avansat grad de degradare ce impune reabilitare urgentă. Astfel, după ruperea terenului de rulare la aterizarea unei aeronave în luna martie, activitatea aeroportuară a fost restricţionată. De asemenea, este nevoie de creşterea capacităţii şi modernizarea terminalului pentru călători, deoarece numărul pasagerilor care accesează serviciile aeroportului băcăuan s-a dublat an de an, începând din 2005, ajungând la o ofertă din partea tour-operatorilor aerieni pentru 2008 de 250 de mii de călători. Celelalte firme care au cumpărat caietul de sarcini pentru licitaţia de concesionare a Aeroportului „George Enescu“ din Bacău sunt „Dawnay Day Corporate Finance Limited“, „Tasc Strategic Consulting BV Romania“, „PA&CO International“, „Tehnostrade“, „Porr Tehnobau und Umwelt Aktiengesellschaft“ (Austria) şi „Sagat Turin Airport“ (Italia). Acestea ceruseră, iniţial, o prelungire a termenului de studiere a caietului de sarcini, organizatorii licitaţiei acordând doar o amânare de două săptămâni.