În Duminica a 30‑a după Rusalii, Preasfințitul Părinte Nicodim, Episcopul Severinului și Strehaiei, s‑a aflat în mijlocul credincioșilor din Parohia Halânga, Protopopiatul Drobeta, unde a săvârșit Sfânta
Aeroportul Bacău ar putea fi concesionat pe 35 de ani
▲ Compania aeriană Blue Air ar putea primi în concesiune Aeroportul din Bacău pe o perioadă de 35 de ani, fiind singura care a depus ofertă de concesiune, potrivit datelor furnizate de Ministerul Transporturilor ▲ Deşi decizia concesionării trebuia să fie luată în vara acestui an, termenul a fost amânat succesiv până în prezent ▲ Iniţial, opt firme, şase româneşti, una din Austria şi alta din Italia, au achiziţionat caietul de sarcini ▲
Schema de concesionare proiectată de firma internaţională de consultanţă Deloitte prevede reluarea licitaţiei în condiţiile în care oferta Blue Air nu se încadrează în detaliile caietului de sarcini. Conform proiectului de concesionare, viitorul investitor ar trebui să investească circa 42 de milioane de euro în următorii 35 de ani, în special pentru reabilitarea şi modernizare pistei de aterizare-decolare şi dezvoltarea terminalului pentru călători. Pista este într-un grad avansat de degradare Aeroportul internaţional din Bacău, destinat atât traficului civil de călători ori marfă, cât şi celui militar, are, în prezent, o pistă a cărei lungime ar permite accesul oricărei aeronave construite în lume, dar cunoaşte, conform specialiştilor, un avansat grad de degradare ce impune reabilitare urgentă. Astfel, după ruperea terenului de rulare la aterizarea unei aeronave în luna martie, activitatea aeroportuară a fost restricţionată. De asemenea, este nevoie de creşterea capacităţii şi modernizarea terminalului pentru călători, deoarece numărul pasagerilor care accesează serviciile aeroportului băcăuan s-a dublat an de an, începând din 2005, ajungând la o ofertă din partea tour-operatorilor aerieni pentru 2008 de 250 de mii de călători. Celelalte firme care au cumpărat caietul de sarcini pentru licitaţia de concesionare a Aeroportului „George Enescu“ din Bacău sunt „Dawnay Day Corporate Finance Limited“, „Tasc Strategic Consulting BV Romania“, „PA&CO International“, „Tehnostrade“, „Porr Tehnobau und Umwelt Aktiengesellschaft“ (Austria) şi „Sagat Turin Airport“ (Italia). Acestea ceruseră, iniţial, o prelungire a termenului de studiere a caietului de sarcini, organizatorii licitaţiei acordând doar o amânare de două săptămâni.