Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Actualitate religioasă Știri Din anul şcolar 2011-2012, elevii vor fi chemaţi la cursuri mai devreme de 14 septembrie

Din anul şcolar 2011-2012, elevii vor fi chemaţi la cursuri mai devreme de 14 septembrie

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Știri
Data: 09 Decembrie 2010

Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului a comunicat că nu se pune problema schimbării calendarului şcolar în curs. Discuţiile cu actorii implicaţi în procesul de învăţare, sindicatele din învăţământ, elevi, părinţi se vor purta pentru modificarea structurii anului şcolar 2011-2012. Ministrul Educaţiei, Daniel Funeriu, propune scurtarea vacanţei de vară, respectiv prelungirea celei de iarnă.

Factorii decizionali din educaţie nu pot modifica structura anului şcolar în curs întrucât acest lucru ar perturba întregul proces de învăţare şi examinare, însă ministrul Educaţiei a admis că va propune prelungirea vacanţei de iarnă şi scurtarea celei de vară, "în acest sens MECTS invitând forţele politice, sindicatele, asociaţiile de elevi şi părinţii la o dezbatere nepolitizată pe acest subiect".

"Orice discuţie privind un alt calendar şcolar decât cel stabilit pentru acest an prin ordin al ministrului nu poate fi deschisă decât cu privire la anul şcolar viitor, 2011-2012", a declarat ministrul Daniel Funeriu. Ministrul susţine însă modificarea structurii, aducând în această direcţie o serie de argumente, între care şi reducerea cheltuielilor bugetare. "Există argumente pentru, dar decizia trebuie luată în urma unor discuţii foarte cuprinzătoare. Un prim argument este legat de faptul că absenteismul şcolar creşte în cazul unor condiţii meteorologice defavorabile, specifice iernii. În al doilea rând, se asigură un confort sporit elevilor dacă au mai multe zile de şcoală în luna septembrie, comparativ cu ianuarie, o lună friguroasă şi cu zăpadă, iar, în al treilea rând, este vorba de o scădere a costurilor prin reducerea cheltuielilor primăriilor cu încălzirea", a explicat ministrul Funeriu.

Odată cu sesizarea unor reprezentanţi ai partidelor politice, care au pledat în aceste zile pentru schimbarea structurii anului şcolar, ministrul a deschis şi consultările pe această temă, subliniind că scopul acestora este acela de a "asigura transparenţa actului decizional în vederea optimizării procesului educaţional".

În ţările europene, cu excepţia Ungariei, vacanţa de vară numără, în medie, aproximativ 55-60 de zile calendaristice (de ex. Germania - 42 de zile, Polonia - 66 de zile), faţă de 86 de zile libere valabile în cazul elevii români.

Evaluarea PISA: Învăţământul românesc, pe poziţia 49 în lume

Ministerul Educaţiei a dat publicităţii rezultatele pentru anul 2009 obţinute de ţara noastră la testele PISA - un studiu comparativ internaţional care evaluează elevii. Astfel, România ocupă poziţia 49 din 65 de ţări participante, faţă de locul 47 din 59 de ţări participante în 2006.

Raportul internaţional PISA 2009 "Results: What stundents know and can do/Rezultate: Ce ştiu şi pot face elevii" (vol. I) arată că pe scala generală Citire/Lectură (domeniu principal pentru evaluarea din 2009, în funcţie de care se face clasificarea finală), România bifează un scor mediu statistic de 424, semnificativ sub media ţărilor OECD participante la această clasificare.

Pe scala domeniului Matematică scorul mediu obţinut este de 427, iar pe scala domeniului Ştiinţe scorul este de 428. În ambele situaţii rezultatele sunt semnificativ sub media ţărilor OECD participante.