Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Actualitate religioasă Știri „Frumoşii ani“ ai gimnaştilor Şcolii „Elena Cuza“

„Frumoşii ani“ ai gimnaştilor Şcolii „Elena Cuza“

Data: 05 Decembrie 2008

Săptămâna trecută, joi, 27 noiembrie 2008, elevii clasei a VIII-a ai Şcolii Generale „Elena Cuza“ Iaşi, sub îndrumarea profesoarei de religie Fulvia Horobeţ-Chiorescu, au interpretat o piesă de teatru - „Frumoşii ani“ -, după un scenariu propriu, în care au prezentat, prin intermediul unor secvenţe din viaţa de şcolar, relaţiile dintre tineri de vârsta lor şi importanţa alegerilor bine făcute. Prima reprezentaţie a piesei a avut loc în holul cancelariei şcolii, în faţa dascălilor. Apoi, micii actori entuziaşti au ieşit şi în afara şcolii pentru a-şi prezenta creaţia - în librăria-cafenea „Avant-Garde“, din strada Lăpuşneanu. „Librăria, cu gazdele sale tinere şi elegante, a oferit o atmosferă de bun gust, care i-a făcut pe copii să se considere speciali. Este un spaţiu unde au loc lansări de carte, întruniri literare şi alte manifestări culturale. Este unul dintre spaţiile pe care elevii îl vor recomanda tuturor tinerilor sensibili, care iubesc binele şi frumosul“, ne-a declarat profesoara Fulvia Horobeţ-Chiorescu, organizatoarea activităţii.

Elevii de la şcoala ieşeană nu sunt însă la prima reprezentare de acest gen. Încă din clasele mici, aceştia au organizat diverse activităţi recreative, reunite într-un club de weekend. La sfârşit de săptămână, gimnaştii găseau tot felul de modalităţi educative de petrecere a timpului liber în grup. „Acestea au condus la o cunoaştere mai bună a talentelor fiecăruia, o mai bună relaţionare, la creşterea respectului unuia faţă de celălalt şi o mai bună cunoaştere a sinelui fiecăruia dintre ei. Fiecare a avut posibilitatea să se măsoare cu ceilalţi, la fel de deschişi şi de doritori să se autocunoască şi să se perfecţioneze din punct de vedere moral. Activităţile derulate au fost diverse şi realizate cu plăcere: karaoke, teatru, dans, pictură icoană, artă meşteşugărească, creaţie literară, jocuri“, ne-a mai informat profesoara lor de religie.

Daruri pentru cei lipsiţi, de ziua Sfântului Andrei

Din anul 2003, Şcoala „Elena Cuza a încheiat un parteneriat cu Biserica „Sfântă Treime“ Iaşi. În acel an a fost lansat proiectul educaţional „Îngeri în primăvară“. Au fost organizate multe activităţi cu tradiţie, la care copiii au participat cu interes şi care au fost apreciate de membrii comunităţii. În fiecare an, de Ziua Naţională a românilor, la Biserica „Sfânta Treime“, elevii desfăşoară activitatea „Daruri de lumină“. Aceştia aduc la biserică, în ziua de Sfântul Andrei, daruri, care constau în alimente, jucării, rechizite, îmbrăcăminte, şi le oferă celor mai lipsiţi din parohie. Preoţii slujitori de aici rostesc un cuvânt scurt de învăţătură şcolarilor şi îi binecuvintează. „Activitatea are un impact afectiv deosebit asupra copiilor. Uriaşul grup al şcolii îşi arată unitatea în înfăptuirea binelui, relaţionează într-un cadru special, tihnit. Cuvintele preoţilor au mereu un efect pozitiv, care pe cei mai mulţi îi impresionează. Este o modalitate de educare a copilului prin participare activă, dar şi una de sensibilizare a acestora, pentru că cei din jur pot descoperi astfel ceea ce şcolarii au mai preţios în ei, stimulându-le talentele“, mai spune profesoara Fulvia Horobeţ.