"Ca să avem un brand de ţară, trebuie să avem în interiorul ţării multe nume puternice. Următorii 10 ani trebuie dominaţi de acest lucru, de competitivitate", a declarat guvernatorul BNR, Mugur Isărescu.
O parte a redresării economice o reprezintă consolidarea unor nume româneşti, a unor branduri, în esenţa lor simboluri de competitivitate şi performanţă din partea României, a declarat, ieri, guvernatorul Băncii Naţionale a României (BNR), Mugur Isărescu. Redresarea economiei se face pe cu totul alte baze decât ceea ce s-a întâmplat în ultimii 10 ani, a spus Isărescu, în deschiderea simpozionului naţional "Tezaurul de branduri din România". "Ca să avem un brand de ţară, trebuie să avem în interiorul ţării multe nume puternice, multe branduri. Următorii 10 ani trebuie dominaţi de acest lucru, de competitivitate", a subliniat guvernatorul băncii centrale. Şeful BNR a spus că antreprenorii din România trebuie să dezvolte produse şi servicii performante şi apoi să dezvolte branduri distincte şi puternice, pentru că de multe ori se întâmplă invers. "Se pune eticheta mai întâi. Preocuparea noastră nu este să vindem etichete, ci trebuie să avem grijă ce punem în interiorul sticlei", a mai afirmat şeful băncii centrale.
Dacia va ajunge la 4 milioane de automobile produse
Dacia, probabil cel mai de succes brand românesc la ora actuală, va ajunge în martie 2011 la un volum total de producţie de 4 milioane de automobile, a declarat, ieri, vicepreşedintele companiei, Constantin Stroe, la simpozionul naţional "Tezaurul de branduri din România". Primul automobil Dacia a fost produs în 1968 - modelul Dacia 1100. În 31 de ani, până la privatizare, Dacia a produs 2,15 milioane de maşini în 10 variante constructive. După privatizarea cu Renault, în 10 ani constructorul autohton a produs alte 1,78 milioane de automobile, în nouă variante constructive. "Cadrul de evoluţie a brandului Dacia în 1990-2000 a fost precar şi periculos. Acum, cu detaşarea pe care mi-o dă timpul, declar că supravieţuirea brandului Dacia în perioada 1990-2000 poate fi calificată ca un miracol", a afirmat Stroe, care a adăugat că salvarea mărcii în acea perioadă s-a datorat dăruirii salariaţilor şi faptului că erau produse cele mai ieftine automobile din lume, preţul final la client fiind de numai 3 mii de dolari.