„Taina cea din veac ascunsă și de îngeri neștiută”, Nașterea din Fecioara Maria a Fiului lui Dumnezeu devenit Om, a fost prăznuită cu multă solemnitate și bucurie la Catedrala Patriarhală din
Pagube de 14 milioane de lei, în urma accidentului de la Carpatcement
▲ În urma accidentului feroviar produs vineri dimineaţa la societatea Carpatcement, prin ciocnirea a două garnituri de tren, au fost avariate 42 de vagoane şi 50 de metri de linie de cale ferată ▲ În momentul producerii accidentului, în cabina locomotivei se aflau patru persoane ▲ Mecanicul de locomotivă, care a încercat până în ultima clipă să limiteze proporţiile impactului, a decedat în urma coliziunii cu vagoanele aflate în staţionare, iar un lăcătuş mecanic, aflat, de asemenea, în cabină, a decedat în urma multiplelor leziuni suferite după ce a sărit din locomotivă ▲
Pagubele produse în urma accidentului feroviar, produs vineri dimineaţa la societatea Carpatcement, sunt estimate de reprezentanţii companiei la 14 milioane de lei, a declarat purtătorul de cuvânt al societăţii, Bogdan Arnăutu. În urma accidentului au fost avariate 42 de vagoane şi 50 de metri de linie de cale ferată. Cele două trenuri-navetă, unul încărcat cu calcar şi altul gol, aflat în staţia de descărcare, s-au ciocnit pe linia ferată la staţia CF uzinală Taşca. Accidentul s-a produs în timpul unui transport de la cariera de calcar Bicaz-Chei către fabrica de ciment de la Taşca, în jurul orei 3:00. „După încărcarea garniturii de vagoane cu calcar, în jurul orei 3:00, naveta care urma să descarce calcarul la fabrica de ciment din Taşca a plecat din staţia Bicaz-Chei către staţia CF Taşca. Personalul de locomotivă a constatat că nu poate efectua frânarea separată a vagoanelor în staţia Taşca, din interiorul fabricii de ciment, unde pe şine se afla, în acel moment, o navetă descărcată. Atunci, mecanicul de locomotivă a hotărât să oprească convoiul de vagoane numai prin frânarea locomotivei, însă convoiul nu a reacţionat la frână şi s-a izbit de naveta goală. Fiecare navetă avea în componenţa sa 21 de vagoane“, a explicat purtătorul de cuvânt al societăţii. Mecanicul locomotivei a murit încercând să limiteze proporţiile impactului În momentul producerii accidentului, în cabina locomotivei se aflau patru persoane: un mecanic de locomotivă, un ajutor de mecanic de locomotivă, acarul staţiei Bicaz-Chei, toţi trei angajaţi ai firmei UNICOM Tranzit SA Bucureşti, şi un lăcătuş mecanic, angajat al Carpatcement. În încercarea de a se salva, lăcătuşul mecanic a sărit din cabina locomotivei, însă a murit ca urmare a contuziei multiple suferite. Mecanicul de locomotivă, care a încercat până în ultima clipă să limiteze proporţiile impactului, a decedat în urma coliziunii. Ajutorul de mecanic de locomotivă şi acarul staţiei Bicaz-Chei s-au retras în sala maşinii, fiind protejaţi de motoarele existente în acel spaţiu. Cei doi sunt în afara oricărui pericol, nesuferind nici o leziune de pe urma accidentului. Atât calea ferată, cât şi trenul sunt în proprietatea Carpatcement Holding. „Activitatea de transport pe calea ferată uzinală a fost externalizată din anul 2003, prestatorul actual de servicii fiind UNICOM Tranzit Bucureşti“, a precizat Bogdan Arnăutu. În conformitate cu prevederile contractuale, prestatorul are sarcina re-alizării reviziilor şi reparaţiilor materialului rulant, precum şi sarcina de a asigura circulaţia trenurilor în condiţii de totală siguranţă, susţin reprezentanţii Carpatcement România. Un procuror criminalist anchetează cazul, fiind ajutat de inspectorii ITM, dar şi de o echipă de inspectori de la Autoritatea Feroviară Română, sucursala Iaşi.