Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Actualitate religioasă Știri Pagube de 14 milioane de lei, în urma accidentului de la Carpatcement

Pagube de 14 milioane de lei, în urma accidentului de la Carpatcement

Data: 15 Septembrie 2008

▲ În urma accidentului feroviar produs vineri dimineaţa la societatea Carpatcement, prin ciocnirea a două garnituri de tren, au fost avariate 42 de vagoane şi 50 de metri de linie de cale ferată ▲ În momentul producerii accidentului, în cabina locomotivei se aflau patru persoane ▲ Mecanicul de locomotivă, care a încercat până în ultima clipă să limiteze proporţiile impactului, a decedat în urma coliziunii cu vagoanele aflate în staţionare, iar un lăcătuş mecanic, aflat, de asemenea, în cabină, a decedat în urma multiplelor leziuni suferite după ce a sărit din locomotivă ▲

Pagubele produse în urma accidentului feroviar, produs vineri dimineaţa la societatea Carpatcement, sunt estimate de reprezentanţii companiei la 14 milioane de lei, a declarat purtătorul de cuvânt al societăţii, Bogdan Arnăutu. În urma accidentului au fost avariate 42 de vagoane şi 50 de metri de linie de cale ferată. Cele două trenuri-navetă, unul încărcat cu calcar şi altul gol, aflat în staţia de descărcare, s-au ciocnit pe linia ferată la staţia CF uzinală Taşca. Accidentul s-a produs în timpul unui transport de la cariera de calcar Bicaz-Chei către fabrica de ciment de la Taşca, în jurul orei 3:00. „După încărcarea garniturii de vagoane cu calcar, în jurul orei 3:00, naveta care urma să descarce calcarul la fabrica de ciment din Taşca a plecat din staţia Bicaz-Chei către staţia CF Taşca. Personalul de locomotivă a constatat că nu poate efectua frânarea separată a vagoanelor în staţia Taşca, din interiorul fabricii de ciment, unde pe şine se afla, în acel moment, o navetă descărcată. Atunci, mecanicul de locomotivă a hotărât să oprească convoiul de vagoane numai prin frânarea locomotivei, însă convoiul nu a reacţionat la frână şi s-a izbit de naveta goală. Fiecare navetă avea în componenţa sa 21 de vagoane“, a explicat purtătorul de cuvânt al societăţii.

Mecanicul locomotivei a murit încercând să limiteze proporţiile impactului

În momentul producerii accidentului, în cabina locomotivei se aflau patru persoane: un mecanic de locomotivă, un ajutor de mecanic de locomotivă, acarul staţiei Bicaz-Chei, toţi trei angajaţi ai firmei UNICOM Tranzit SA Bucureşti, şi un lăcătuş mecanic, angajat al Carpatcement. În încercarea de a se salva, lăcătuşul mecanic a sărit din cabina locomotivei, însă a murit ca urmare a contuziei multiple suferite.

Mecanicul de locomotivă, care a încercat până în ultima clipă să limiteze proporţiile impactului, a decedat în urma coliziunii. Ajutorul de mecanic de locomotivă şi acarul staţiei Bicaz-Chei s-au retras în sala maşinii, fiind protejaţi de motoarele existente în acel spaţiu. Cei doi sunt în afara oricărui pericol, nesuferind nici o leziune de pe urma accidentului.

Atât calea ferată, cât şi trenul sunt în proprietatea Carpatcement Holding. „Activitatea de transport pe calea ferată uzinală a fost externalizată din anul 2003, prestatorul actual de servicii fiind UNICOM Tranzit Bucureşti“, a precizat Bogdan Arnăutu.

În conformitate cu prevederile contractuale, prestatorul are sarcina re-alizării reviziilor şi reparaţiilor materialului rulant, precum şi sarcina de a asigura circulaţia trenurilor în condiţii de totală siguranţă, susţin reprezentanţii Carpatcement România. Un procuror criminalist anchetează cazul, fiind ajutat de inspectorii ITM, dar şi de o echipă de inspectori de la Autoritatea Feroviară Română, sucursala Iaşi.