În Ajunul Crăciunului, marți, 24 decembrie 2024, a avut loc la Catedrala Patriarhală din Capitală un concert de colinde susținut de Corala „Nicolae Lungu” a Patriarhiei Române și de Grupul psaltic
Românii economisesc doar 7% din venitul lunar
Românii economisesc doar 7% din venitul lunar, nivel minim în rândul celor 10 state incluse într-un studiu realizat de grupul ING. "De asemenea, 41% dintre români cred că la pensie vor avea mai puţini bani decât părinţii lor, însă doar o mică parte ia măsuri pentru a-şi asigura un viitor mai sigur", se arată într-un comunicat al grupului. Denumit "ING Consumer Resourcefulness", studiul furnizează informaţii despre comportamentul şi atitudinea consumatorilor din Olanda, Belgia, Spania, România, Polonia, Statele Unite ale Americii, Mexic, India, Coreea şi Japonia, faţă de finanţele personale şi soluţiile utilizate în fiecare ţară analizată pentru administrarea acestora.
Studiul a evidenţiat faptul că românii îşi administrează finanţele personale curente într-o manieră relativ ordonată (aproape 80% păstrând o evidenţă a bugetului personal, peste media de 70%, înregistrată la nivel global). Din cauza dificultăţilor financiare, însă, doar o treime dintre români deţine o asigurare de viaţă (comparativ cu 54% la nivel global), 36% au un cont de economii (jumătate faţă de media globală) şi 25% au un plan de pensii (versus 38% media globală). În schimb, procentul celor care deţin un card de credit în Romania (63%) este relativ similar cu cel de la nivel global, şi doar 15% dintre români (comparativ cu 28% la nivel global) au o ipotecă. De asemenea, din rândul celor zece ţări incluse în studiul ING, românii economisesc cea mai mică parte din venitul lunar - 7%, faţă de o medie globală de 12%. Spre comparaţie, în Olanda, Belgia şi Mexic consumatorii alocă economiilor 10% din venitul lunar, în Spania - 11%, în Japonia - 14%, iar în India şi Coreea peste 20%. "Cele mai mari cheltuieli lunare sunt alocate în România alimentelor (32% din venitul lunar, comparativ cu 26% la nivel global) şi produselor pentru întreţinerea locuinţei (28% în România, versus 25% global)", se arată în comunicat. Şi pe termen scurt consumatorii români sunt mai expuşi riscurilor financiare, 42% dintre gospodăriile din România nedispunând de un fond de urgenţă.