Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură 70% dintre profesori preferă să predea cu ajutorul calculatorului

70% dintre profesori preferă să predea cu ajutorul calculatorului

Data: 25 Iunie 2008

Şapte profesori din zece, reprezentând 70,2% din totalul lor, preferă să predea lecţiile cu ajutorul calculatorului, potrivit unei cercetări desfăşurate în perioada august 2007-iunie 2008, de Universitatea din Bucureşti, în colaborare cu Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, cu Centrul pentru Dezvoltare şi Inovare în Educaţie şi cu Asociaţia pentru Ştiinţele Educaţiei. Totodată, 65% dintre profesori declară că ştiu să folosească calculatorul bine sau foarte bine. Un alt aspect relevat de studiu este acela că formarea în domeniul utilizării noilor tehnologii pentru predare, învăţare, evaluare are o importanţă semnificativă pentru cadrele didactice.

Astfel, 83% dintre profesorii care au urmat un curs de formare-specializare remarcă un impact pozitiv al utilizării computerului asupra elevilor, faţă de doar 65% în cazul profesorilor care nu au urmat cursuri de informatică. La rândul lor, elevii consideră că cel mai important efect al utilizării calculatorului la lecţii este faptul că învaţă mai uşor, urmat la foarte mică distanţă de o înţelegere mai facilă şi de atragerea lor pentru a învăţa să lucreze cu computerul. Doar 0,9% dintre elevii şcolilor utilate cu laboratoare în cadrul programului SEI nu utilizează calculatorul, 63% îl folosesc la şcoală, iar 83% acasă. 95% dintre elevi declară că ar dori să utilizeze mai mult computerul şi internetul pentru lecţii la diferite discipline. Ei consideră, în proporţie de 90%, că cei dintre ei care nu au acces la un calculator vor fi dezavantajaţi mai târziu. Studiul prezentat, ieri, în cadrul conferinţei „Programe naţionale de educaţie pentru societatea cunoaşterii“ este primul de acest fel din România de o asemenea amploare, având ca subiect contribuţia tehnologiei la modernizarea sistemului de educaţie. El a cuprins 5.736 de subiecţi, dintre aceştia 3.953 de elevi, 1.588 de cadre didactice şi 195 de directori de şcoli din 199 unităţi şcolare.

Toţi copiii din România vor folosi calculatorul

Toţi copiii din România vor şti în 12 ani să folosească un computer, a declarat ministrul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului, Cristian Adomniţei, în conferinţa „Programe naţionale de educaţie pentru societatea cunoaşterii“. Cunoaşterea folosirii unui computer este o necesitate, întrucât dacă România nu îndeplineşte acest obiectiv va rămâne „în coada clasamentului european“, a spus el. Adomniţei a afirmat că, până pe 31 decembrie, vor fi realizate laboratoare de informatică în 1.100 de unităţi şcolare. „Vrem să aducem calculatoare, soft educaţional, conectare la internet şi un dascăl pregătit în informatică în toate şcolile româneşti, fie că sunt din mediul urban, fie că sunt din mediul rural“, a adăugat demnitarul.

Rectorul Universităţii Bucureşti, Ioan Pânzaru, a spus că cei mai mulţi studenţi folosesc internetul pentru servicii de e-mail şi chat şi şi-a manifestat nemulţumirea că nu-l folosesc şi pentru documentare. Ioan Pânzaru a adăugat că foarte puţini profesori universitari folosesc e-mailul pentru a dialoga cu studenţii. „Există părerea că e-mailul este caracteristic dialogului cu studenţii de la învăţământul la distanţă. Ar fi bine ca toţi profesorii să folosească e-mailul, întrucât comunicarea este foarte rapidă“, a sfătuit Pânzaru.