Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură Cele mai cunoscute sculpturi contemporane, la Bucureşti

Cele mai cunoscute sculpturi contemporane, la Bucureşti

Data: 12 Decembrie 2008

Expoziţia „Pădurea de sculpturi“, care prezintă 39 de lucrări aparţinând unor artişti precum Giacometti, Brâncuşi şi Moore, a fost adusă în România cu un efort financiar extraordinar, potrivit directorului Muzeul Naţional de Artă Contemporană (MNAC), Mihai Oroveanu, care a spus că este vorba de o sumă cu cinci zerouri, conform Mediafax. După vernisajul care a avut loc aseară, la MNAC, expoziţia „Pădurea de sculpturi“, una dintre cele mai mari colecţii de sculptură modernă şi contemporană, va rămâne deschisă publicului până pe 1 martie 2009. Colecţia aparţine Muzeului Landului Hessa din Darmstadt şi include 39 de sculpturi, semnate de unii dintre cei mai proeminenţi artişti ai secolului al XX-lea, printre care Constantin Brâncuşi, Hans Arp, Andre Masson, Alberto Giacometti, Henry Moore, Louise Bourgeois şi Isamu Noguchi.

„Este «summa summarum» a tuturor sculptorilor importanţi din aceşti ultimi 50-80 de ani. Sunt lucuri care ajung pentru prima dată la Bucureşti, după o lungă perioadă de izolare culturală a ţării noastre“, a declarat miercuri, într-o conferinţă de presă, Mihai Oroveanu, directorul MNAC.

„Pentru o asemenea operaţiune, lucrurile sunt foarte complicate. Este un efort economic extraordinar“, a declarat acesta, fără a divulga însă suma pentru care a fost adusă la Bucureşti valoroasa expoziţie. „E vorba de o cifră cu peste cinci zerouri“, a spus el, menţionând că doar lucrarea de Brâncuşi inclusă în colecţie este evaluată la un preţ de 24 de milioane de euro. „Este un eveniment atât de important. Prezenţa acestei expoziţii la noi este un eveniment care se întâlneşte foarte rar. Aproape de nefăcut în condiţiile locale. Nimeni nu ar fi avut bani şi este o expoziţie care costă enorm“, a mai spus directorul MNAC. Aducerea expoziţiei în Bucureşti a fost posibilă cu ajutorul sponsorilor.

Prezentarea expoziţiei la Bucureşti a fost posibilă deoarece Muzeul Landului Hessa din Darmstadt este temporar închis pentru lucrări de restaurare şi extindere, creând astfel oportunitatea de itinerare a colecţiei. Până în prezent, aceasta a mai fost prezentată la Sofia (Bulgaria) şi Atena (Grecia).