Bucuria copiilor în preajma marilor sărbători ortodoxe o văd cel mai bine profesorii de religie, care sunt de multe ori uimiți de creativitatea celor mici și, în același timp, pot să constate puritatea lor sufletească și emoția lor nealterată. Toate acestea transpar din desenele elevilor, din poezioarele lor sau din compunerile lor cu privire la viețile sfinților, la tradițiile religioase și cele populare de Crăciun și Anul Nou. În așteptarea Pruncului Sfânt care se naște în peștera din Betleem, elevii de la școlile gimnaziale „Geo Bogza” și nr. 7 din sectorul 1 al Capitalei, coordonați de profesorul lor de religie, Ionuț Tarău, și-au propus să ne bucure și pe noi cu ceea ce au desenat și au compus în preajma sărbătorii Sfântului Ierarh Nicolae, a Nașterii Domnului și a Sfântului Vasile cel Mare.
Diplomele de bacalaureat vor fi mai greu de falsificat
Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării (MECI) introduce, din acest an, noi elemente de siguranţă împotriva falsificării diplomelor de bacalaureat, a spus ministrul Ecaterina Andronescu, după o serie de audieri care au avut loc la Comisia de învăţământ din Senat. „Începând cu anul acesta, am adăugat câteva elemente de siguranţă în plus la diplomele de bacalaureat“, a spus ministrul Educaţiei, conform Agerpres. Andronescu a precizat că ministerul va lua măsuri şi pentru întărirea procedurilor de verificare a documentelor de înscriere la universităţi. „Diplomele de bacalaureat false nu sunt vina universităţilor la care s-a susţinut examenul de licenţă. Totuşi, noi trebuie să întărim procedurile de verificare în universităţile în care studenţi care nu aparţin acestora susţin examenele de licenţă“, a afirmat Ecaterina Andronescu.
Ministrul Educaţiei a aproximat, anterior, că au existat 300-400 de cazuri de diplome de licenţă eliberate în baza unor documente de bacalaureat false. O altă problemă abordată a fost a programelor de masterat aflate în curs de evaluare de către Agenţia Română de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Superior (ARACIS), ministrul atrăgând atenţia asupra faptului că din totalul de 1.860 de programe evaluate, foarte puţine masterate în sistem de învăţământ la distanţă au fost respinse de ARACIS. „Dacă ne uităm la programele de masterat din România, cea mai mare problemă o creează masteratele la distanţă. (...) S-au multiplicat în toate cătunele“, a spus Andronescu. Soluţia pentru prevenirea cazurilor de eliberare a unor diplome de licenţă în baza unor diplome de bacalaureat false este refacerea procesului de evaluare şi acreditare academică a universităţilor, a spus preşedintele Comisiei prezidenţiale pentru elaborarea politicilor din educaţie, Mircea Miclea, după o serie de audieri la Senat. „Cred că trebuie reacreditate toate instituţiile de învăţământ superior, în baza unei metodologii. În acest caz, acreditările prezente să rămână valabile până la noua acreditare“, a spus Mircea Miclea, conform Agerpres. Şeful comisiei de la Cotroceni a precizat că eventuala evaluare ar putea fi făcută de Agenţia Română pentru Asigurarea Calităţii în Învăţământul Superior (ARACIS), dar şi de o agenţie independentă agreată de Guvern.